2019-04-03

Pirelli w Rajdzie Korsyki

Nowe asfaltowe opony Pirelli P Zero RA triumfowały w debiucie podczas wymagającego Rajdu Korsyki - „Rajdu 10.000 Zakrętów” w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Fabio Andolfi odniósł fantastyczne zwycięstwo w kategorii WRC-2, wykorzystując nowe ogumienie Pirelli do odzyskania prowadzenia na ostatnim odcinku specjalnym.

Trzecie miejsce w debiucie za kierownicą nowego samochodu, Volkswagena Polo R5, zajęli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Wschodząca gwiazda Julius Tannert wygrał drugą rundę mistrzostw Junior WRC - kategorii, do której wyłącznym dostawcą opon jest Pirelli. Zwycięstwa dwóch utalentowanych młodych kierowców podkreślają filozofię Pirelli, która opiera się na wspieraniu kolejnych pokoleń.

Wyzwanie

Korsyka zapewniła nie tylko zróżnicowane asfaltowe trasy o zmieniającej się przyczepności, ale także ekstremalne warunki atmosferyczne. Przed rajdem na wyżej położonych partiach pojawił się nawet śnieg. Kręte odcinki to doskonale znany sprawdzian przyczepności i trakcji - dlatego firma Pirelli po raz pierwszy zaprezentowała nowe opony P Zero RA właśnie podczas słynnego rajdu na wyspie.

Gwiazdy na Korsyce

Podopieczny ACI Team Italia, Fabio Andolfi, na sobotnich odcinkach awansował z szóstego miejsca na pierwsze, ale na przedostatniej próbie stracił pół minuty i ostatni odcinek rozpoczynał ze stratą 0,7 sekundy do Nikołaja Griazina w bliźniaczej Skodzie Fabii.

Doskonały przejazd na kończącej rajd próbie Calvi zapewnił Andolfiemu triumf w WRC-2 na nowych oponach P Zero RA. Samochody na oponach Pirelli zajęły także trzecie, czwarte i piąte miejsce - to odpowiednio trzykrotny mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz, junior Toyota Gazoo Racing Takamoto Katsuta oraz Brytyjczyk Rhys Yates. Te wyniki uzyskano trzema różnymi samochodami.

Zmagania juniorów

W kategorii Junior WRC czterej kierowcy wygrywali odcinki specjalne: najwięcej, bo aż sześć, padło łupem Jana Solansa. Jednak w Rajdzie Korsyki zwyciężył Julius Tannert, który po obrocie na siódmym odcinku specjalnym odrabiał minutę straty do liderów. Na oponach Pirelli P Zero RK wygrał rajd z przewagą zaledwie 1,9 sekundy. Kierowcy Junior WRC korzystają z nowych Fordów Fiesta R2, a identyczne samochody oraz opony sprawiają, że najbardziej liczy się klasa i umiejętności kierowcy.

Klasa GT

Enrico Brazzoli zwyciężył w FIA RGT Trophy za kierownicą Abartha 124 Rallye na oponach Pirelli. Był to jego drugi triumf z rzędu, po Rajdzie Monte Carlo. Umocnił się tym samym na prowadzeniu w mistrzostwach.

- To fantastyczny debiut nowych asfaltowych opon P Zero RA - powiedział Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli. - Triumf Fabio Andolfiego w kategorii WRC-2 oraz trzecie miejsce podium wywalczone przez Kajetana Kajetanowicza to wyjątkowe i świetne osiągnięcia, więc składamy gratulacje obu kierowcom. Nowe opony P Zero RA sprawiły dużą różnicę na bardzo szorstkiej nawierzchni, zwłaszcza w gorących warunkach na długich odcinkach. Walka w Junior WRC również była niezwykle zacięta i emocjonująca, a kierowcy byli w stanie wycisnąć doskonałe osiągi z opon RK5.

(ik)

Źródło i fot. Agencja Społem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń