2019-04-02

Koncepcyjna Alfa Romeo

Podczas tegorocznego salonu w Genewie został zaprezentowany nowy samochód koncepcyjny Grupy Fiat Chrysler Automobiles - Alfa Romeo Tonale. To drugi, po modelu Stelvio, SUV w rodzinie Alfy Romeo.

Prezentacji nowego samochodu koncepcyjnego dokonał Klaus Busse, z biura projektowego FCA, podczas Geneva Motor Show 2019. Podkreślił, że podczas pracy nad tworzeniem modelu, zespół skupił się na pokazaniu czegoś nowego, co odróżni go od pierwszego SUV-a marki - Alfy Romeo Stelvio.

Tonale jest pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in oraz pierwszym średniej wielkości samochodem o nadwoziu SUV Alfy Romeo o sportowym charakterze. Zmienia on dotychczasowe reguły najszybciej rozwijającego się aktualnie segmentu, posługując się typowym dla producenta sposobem, na który składa się włoski styl i niezrównana przyjemność jazdy. Model przeznaczony jest do jazdy po mieście.

Jednym z elementów przywołujących tradycję marki jest koło przypominające tarczę telefonu. Wzór 21-calowych felg Tonale to forma lekkiej konstrukcji architektonicznej, tworzącej okrągły motyw. Historia tarczy telefonu sięga roku 1960, kiedy to była ona dumnie prezentowana na kultowej Alfie 33 Stradale. Wyróżniający się wzór koła współgra z oponami Pirelli. Natomiast konstrukcja nadwozia nawiązuje do pozornie odległej przeszłości, przywołując na myśl modele Duetto oraz Disco Volante Spider. Przód zdobi charakterystyczny grill „Scudetto”, a dopełnienie stanowi oświetlenie typu „3 plus 3”, które nawiązuje do modeli SZ i Brery.

- Z boku kształt pojazdu inspirowany był linią GT Giulia z 1963 r. - powiedział K. Busse. - Z przodu mamy oczywiście tarczę „Scudetto”, dzięki której pojazd wyróżnia się swoim wyglądem.

Wnętrze tego koncepcyjnego auta jest bardzo nowoczesne i naszpikowane najnowszymi technologiami. Model wyposażony jest w wysokiej jakości rozwiązania, zapewniające stałą łączność i komfort podróżowania, gwarantując przy tym przyjemność ze sportowej jazdy. W środku znajduje się też m.in. delikatne światło pulsujące w rytm bicia serca.

- Zastosowaliśmy najwyższej klasy ekrany, a z zewnątrz także technologie laserowe i inne najnowocześniejsze rozwiązania - dodał K. Busse. - Tonale łączy więc tradycję - nawiązując do pracy rzemieślników i rzeźbiarzy - z przyszłością i techniką.

Celem konstruktorów Tonale było zapewnienie najlepszej dynamiki jazdy w segmencie, przy zastosowaniu napędu elektrycznego i hybrydowego. Napęd elektryczny Alfy Romeo ma służyć podkreśleniu sportowego charakteru. Silnik elektryczny z tyłu otwiera drogę do nowych rozwiązań, które oferują dynamikę jazdy, maksymalizują napęd i zwiększają przyjemność czerpaną ze sportowej jazdy. Ewolucja jest również widoczna w poszczególnych trybach jazdy sterowanych przez system Alfa D.N.A. Począwszy od modeli Giulietta, Mito i 4C, przez dalszy rozwój w Giulii i Stelvio, system ten jest montowany w Tonale i steruje określonymi funkcjami zarządzania energią.

W samochodzie koncepcyjnym Tonale, tryb „Dynamic” zmienia się w „Dual Power” i gwarantuje maksymalną moc wyjściową z dwóch silników. Ekran dotykowy systemu Infotainment wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb „Natural" pozwala utrzymać najlepszą optymalizację osiągów, a kompromis między stosowaniem silnika elektrycznego a spalinowego jest zarządzany automatycznie. Przekłada się to na codzienną oszczędność energii i paliwa, bez uszczerbku dla osiągów.

(ik)

Źródło i fot. FCA

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń