Lewis Hamilton wygrał wyścig, w którym Mercedes zgarnął dublet po tym, jak w końcówce wyścigu awaria dopadła startującego z pole position Charles’a Leclerca z Ferrari. Pierwsza trójka zastosowała różne strategie dwóch pit stopów w pełnym emocji wyścigu, który stał pod znakiem zróżnicowanej taktyki i dużej degradacji ogumienia.
Kluczowe momenty
• Przed awarią przewaga Leclerca była tak duża, że zjechał na swój drugi pit stop bez utraty prowadzenia. Poza najniższym stopniem podium zdobył także dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.
• Piąty na mecie Sebastian Vettel trzykrotnie odwiedzał aleję serwisową, w tym ostatni raz po incydencie.
• Zespoły Mercedes i Ferrari stoczyły pełną napięć batalię strategiczną, próbując podcinać strategię rywala przy każdym zjeździe.
• Zastosowano różne strategie wyścigowe, ale tylko jeden kierowca - Robert Kubica z Williamsa - nie wystartował na miękkiej mieszance.
• Jedynym kierowcą, który próbował pojechać na jeden pit stop, był Daniel Ricciardo z Renault, który zatrzymał się z powodu awarii kilka okrążeń przed metą.
Osiągi Poszczególnych Mieszanek
• Twarda C1: Skorzystał z niej tylko jeden kierowca - Carlos Sainz z McLarena - ale jej znaczenie w wyścigu nie było duże, bo prawie wszyscy zastosowali strategię dwóch pit stopów.
• Pośrednia C2: Mieszanka kluczowa dla tempa Leclerca, który wykonał na niej dwa ostatnie przejazdy. Tak samo postąpili też inni kierowcy, jak Max Verstappen z Red Bulla, natomiast Lewis Hamilton założył je tylko raz, na ostatni przejazd.
• Miękka C3: Ricciardo korzystał z tej mieszanki przez niemal pół wyścigu; lider mistrzostw świata Valtteri Bottas jako jedyny zawodnik z pierwszej trójki założył ją na ostatni przejazd.
- Tak jak powiedział Lewis Hamilton, Charles Leclerc zasłużył dzisiaj na zwycięstwo, a jego problemy były częścią naprawdę dramatycznej i nieprzewidywalnej Grand Prix, w której kluczową rolę odegrała strategia - zaznaczył Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Ferrari i Mercedes wyliczały pit stopy z zamiarem podcięcia strategii rywala, ale przewaga tempa po stronie Leclerca oznaczała, że mógł wykonać drugi pit stop bez utraty prowadzenia. Zastosowano szeroki wachlarz strategii i tylko dwa zespoły wykorzystały taki sam plan w przypadku obu swoich kierowców. Poza ścisłą czołówką na uwagę zasłużyli tacy kierowcy, jak Lando Norris, który w barwach McLarena zdobył swoje pierwsze punkty.
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig. W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.
NU = Kierowca nie ukończył wyścigu
(ik)
Źródło i fot. Agencja Spolem