2019-04-02

Podsumowanie GP Bahrajnu

Lewis Hamilton wygrał wyścig, w którym Mercedes zgarnął dublet po tym, jak w końcówce wyścigu awaria dopadła startującego z pole position Charles’a Leclerca z Ferrari. Pierwsza trójka zastosowała różne strategie dwóch pit stopów w pełnym emocji wyścigu, który stał pod znakiem zróżnicowanej taktyki i dużej degradacji ogumienia.

Kluczowe momenty

Przed awarią przewaga Leclerca była tak duża, że zjechał na swój drugi pit stop bez utraty prowadzenia. Poza najniższym stopniem podium zdobył także dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.

Piąty na mecie Sebastian Vettel trzykrotnie odwiedzał aleję serwisową, w tym ostatni raz po incydencie.

Zespoły Mercedes i Ferrari stoczyły pełną napięć batalię strategiczną, próbując podcinać strategię rywala przy każdym zjeździe.

Zastosowano różne strategie wyścigowe, ale tylko jeden kierowca - Robert Kubica z Williamsa - nie wystartował na miękkiej mieszance.

Jedynym kierowcą, który próbował pojechać na jeden pit stop, był Daniel Ricciardo z Renault, który zatrzymał się z powodu awarii kilka okrążeń przed metą.

Osiągi Poszczególnych Mieszanek

• Twarda C1: Skorzystał z niej tylko jeden kierowca - Carlos Sainz z McLarena - ale jej znaczenie w wyścigu nie było duże, bo prawie wszyscy zastosowali strategię dwóch pit stopów.

• Pośrednia C2: Mieszanka kluczowa dla tempa Leclerca, który wykonał na niej dwa ostatnie przejazdy. Tak samo postąpili też inni kierowcy, jak Max Verstappen z Red Bulla, natomiast Lewis Hamilton założył je tylko raz, na ostatni przejazd.

• Miękka C3: Ricciardo korzystał z tej mieszanki przez niemal pół wyścigu; lider mistrzostw świata Valtteri Bottas jako jedyny zawodnik z pierwszej trójki założył ją na ostatni przejazd.

- Tak jak powiedział Lewis Hamilton, Charles Leclerc zasłużył dzisiaj na zwycięstwo, a jego problemy były częścią naprawdę dramatycznej i nieprzewidywalnej Grand Prix, w której kluczową rolę odegrała strategia - zaznaczył Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Ferrari i Mercedes wyliczały pit stopy z zamiarem podcięcia strategii rywala, ale przewaga tempa po stronie Leclerca oznaczała, że mógł wykonać drugi pit stop bez utraty prowadzenia. Zastosowano szeroki wachlarz strategii i tylko dwa zespoły wykorzystały taki sam plan w przypadku obu swoich kierowców. Poza ścisłą czołówką na uwagę zasłużyli tacy kierowcy, jak Lando Norris, który w barwach McLarena zdobył swoje pierwsze punkty.

 

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig. W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

  • C1 = Twarde C1
  • C2 = Pośrednie C2
  • C3 = Miękkie C3
  • N = Nowy komplet
  • U = Używany komplet

NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

(ik)

Źródło i fot. Agencja Spolem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń