Goodyear został wyróżniony nagrodą „Internationalen Busplaner Sustainability Award 2019”, przyznawaną innowacyjnym spółkom i produktom, które odpowiadają na wyzwania globalnego, zrównoważonego rozwoju. Koncern otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii „Opony i Zarządzanie Oponami” za Drive-Over-Reader - automatyczny, najazdowy system diagnostyki opon, będący częścią kompleksowego rozwiązania Proactive Solutions.
- Z dumą przyjmujemy to prestiżowe wyróżnienie, które potwierdza wiodącą pozycję naszej firmy w dziedzinie technologii - powiedział André Weisz, dyrektor zarządzający Goodyear Proactive Solutions EMEA. - Oferowany przez Goodyear asortyment opon cieszy się dużym zaufaniem na rynku. Przedsiębiorcy doceniają też, opracowany przez nasz zespół, wartościowy komplet cyfrowych rozwiązań, wspierających zarządzanie oponami.
Technologia Drive-Over-Reader
Goodyear Drive-Over-Reader to nowoczesny sensor montowany w nawierzchni drogi, który automatycznie mierzy i analizuje ważne parametry opony i pojazdu. Informacje o poziomie ciśnienia, głębokości bieżnika, obciążeniu osi oraz masie całkowitej pojazdu wyświetlane są w ciągu kilku sekund.
Rozwiązanie to zapewnia dane w czasie rzeczywistym, a alerty są automatycznie wysyłane do menedżera floty, technika serwisowego i kierowcy. Zebrane informacje pomagają aktywnie monitorować stan opon i efektywność floty. Dzięki temu operatorzy flot mogą maksymalizować czas pracy pojazdów przedsiębiorstwa, planować prace serwisowe na termin, gdy pojazd nie jest w ruchu i realizować długoterminowe plany wymiany ogumienia.
Rozpoznanie potencjalnych problemów na wczesnym etapie pozwala maksymalizować wydajność i przebiegi opon oraz całej floty. - Goodyear Drive-Over-Reader jest szczególnie polecany publicznym firmom transportowym - podkreślił A. Weisz. - Za każdym razem, gdy autobus wjeżdża do bazy, system precyzyjnie identyfikuje i pomaga rozwiązywać problemy związane z oponami, zanim te wystąpią.
Mniejsza emisja CO2
Niski poziom ciśnienia w oponach powoduje większe zużycie paliwa i przyczynia się do podwyższonej emisji CO2. Dla porównania, utrzymując właściwy poziom ciśnienia w ogumieniu można zaoszczędzić nawet 694 euro rocznie w porównaniu z pojazdem ciężarowym, w którego oponach ciśnienie jest o 1,5 bara poniżej optymalnego poziomu. Oznacza to oszczędność 510 litrów paliwa i 1330 kilogramów mniej CO2 w atmosferze (1).
1) Oszacowania własne przy następujących założeniach: 40-tonowy ciągnik 4x2 z trójosiową naczepą, wykonujący przewozy długodystansowe; średnie zużycie paliwa 30l/100 km; cena oleju napędowego €1.36 za litra z VAT; roczny przebieg 100,000 km. Faktyczne rezultaty mogą zależeć m.in. od warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy, warunków zużycia opony, rozmiaru ogumienia i poziomu ciśnienia oraz stanu technicznego pojazdu.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear