Pirelli w Junior WRC

Słynny rajd Tour de Corse jest w tym sezonie drugą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata Junior WRC, w ramach których młode rajdowe gwiazdy walczą w jedynym tegorocznym asfaltowym występie. Pirelli jest wyłącznym dostawcą ogumienia do Junior WRC, a włoska firma zaopatruje w najnowszą wersję asfaltowych opon P Zero także szereg kierowców w kategorii WRC-2.

Korsyka to dla uczestników cyklu Junior WRC zdecydowanie inne wyzwanie niż to, któremu stawili czoła w pierwszej rundzie tegorocznych zmagań, na śniegu i lodzie w Szwecji. Rajd Korsyki słynie z wąskich i krętych górskich odcinków specjalnych. Szorstka nawierzchnia na długich próbach sprawia, że to wymagająca runda także dla opon.

Kierowcy Pirelli

W Tour de Corse rywalizuje trzynastu uczestników Junior WRC, prowadzących identyczne Fordy Fiesta R2T, przygotowane przez M-Sport i wyposażone w opony Pirelli. W mistrzostwach prowadzi Szwed Tom Kristensson, który zwyciężył w swojej domowej rundzie. W kategorii WRC-2 firma Pirelli zaopatruje w ogumienie trzykrotnego mistrza Europy Kajetana Kajetanowicza, który przed tym sezonem przesiadł się do Volkswagena Polo R5. Mistrz Junior WRC z sezonu 2017, Nil Solans (którego brat Jan rywalizuje w Junior WRC), startuje Fordem Fiestą R5 przygotowanym przez M-Sport, a na prawym fotelu zasiada doświadczony pilot Marc Marti. Z opon Pirelli korzystają także protegowany Toyoty Takamoto Katsuta, kierowca Hyundaia Simone Tempestini oraz młody Włoch Fabio Andolfi w Skodzie. Enrico Brazzoli startuje w RGT Cup - klasyfikacji, którą swoim Abarthem 124 wygrał w Rajdzie Monte Carlo.

Trzy rodzaje opon

Zawodnicy z każdej kategorii mają do dyspozycji po trzy różne rodzaje ogumienia. Kierowcy Junior WRC mają twarde opony P Zero RK5 oraz miękkie RKW7, a także deszczówki Cinturato RW - to tegoroczna nowość w tych mistrzostwach. W kategorii WRC-2 załogi skorzystają z nowych wersji asfaltowych opon rajdowych Pirelli P Zero, które debiutują na Korsyce: to twarda mieszanka RA5 oraz miękka RA7+. W deszczu do dyspozycji są opony Cinturato RWA.

Przepisy

Kierowcy Junior WRC mogą wykorzystać 20 opon w trakcie rajdu, a ponadto te załogi, które biorą udział w odcinku testowym przed rajdem, dostały dodatkowe cztery opony. Mogą wybierać spośród 24 twardych modeli, ośmiu miękkich i ośmiu deszczowych. Zawodnicy WRC-2 mają do dyspozycji po 24 opony plus cztery na odcinek testowy. Wybierają spośród maksymalnie 28 opon twardych, 20 miękkich i ośmiu deszczowych.

Rajd

Tour de Corse trwa od czwartku 28 marca do niedzieli 31 marca, a 12 odcinków specjalnych ma łączną długość 348 kilometrów. Liczba prób jest mniejsza niż podczas typowej rundy WRC, więc każdy odcinek jest bardziej intensywny i sukces na nim stanowi większe wyzwanie.

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli: – Rajd Korsyki składa się z najdłuższych i najbardziej intensywnych odcinków w kalendarzu WRC. Wymagania, którym muszą sprostać opony na każdej próbie, są bardzo wysokie. To prawdziwy sprawdzian dla nas, a kierowcy muszą wykazać się mądrym zarządzaniem ogumieniem. Przygotowaliśmy nowy produkt, dzięki któremu zawodnicy Junior WRC mogą naciskać z większą pewnością siebie, ale z drugiej strony muszą też zwracać uwagę na takie szczegóły, jak ciśnienia i temperatury - to także element nauki i zdobywania doświadczenia. Nie możemy doczekać się debiutu naszych najnowszych asfaltowych opon P Zero w WRC-2, z twardą mieszanką RA5 oraz miękką RA7+.

(ik)

Źródło i fot. Agencja Społem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń