Podczas Poznań Motor Show (28-31 marca) Michelin zaprezentuje nową oponę sportową Pilot Sport 4 SUV, zaprojektowaną do SUV-ów o wysokich osiągach. Na poznańskich targach będzie można też zobaczyć oponę Pilot Sport Cup2 R, stworzoną z myślą o kierowcach lubiących sportową jazdę i rywalizację na torach wyścigowych, która choć przeznaczona do aut o ultrawysokich osiągach, jest jednocześnie homologowana do użytku na drogach publicznych.
Nowe ogumienie podczas spotkania dla mediów przedstawi kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc. Opona Pilot Sport 4 SUV zostanie zaprezentowana na Mercedesie GLC, a Pilot Sport Cup2 R na Porsche GT3 RS. Początek spotkania prasowego zaplanowano w czwartek 28 marca o godz. 14 na stoisku Michelin w hali nr 5.
PILOT SPORT 4 SUV
Pilot Sport 4 SUV to sportowa opona do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż w typowych samochodach sportowych, która poradzi sobie z dużymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi. Zaprojektowana we współpracy z czołowymi producentami samochodów ma zmienić sposób postrzegania ogumienia o wysokich osiągach do pojazdów SUV klasy premium i sport. Pilot Sport 4 SUV zapewnia przyjemność prowadzenia sportowego SUV-a przy zachowaniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Oponę cechuje też większa trwałość w porównaniu do produktów konkurentów. Michelin udało się połączyć wszystkie te cechy, wykorzystując technologie opon stosowane w sportach motorowych. Ogumienie będzie dostępne w 53 rozmiarach od 17 do 23 cali. Opona otrzymała już pierwsze homologacje m.in. do Volvo, Jaguara, Mercedesa i Land Rovera.
Asymetryczny wzór bieżnika
Nowa opona charakteryzuje się bardzo dużą przyczepnością dzięki zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna - do jazdy po mokrej drodze. W oponie wykorzystano nową mieszankę z innowacyjnymi elastomerami (1) (funkcjonalnymi i hybrydowymi) oraz drobną krzemionką. Rowki zaprojektowano z myślą o uzyskaniu większej sztywności bieżnika i poprawie przyczepności bocznej. Dodatkowo, aby podnieść precyzję prowadzenia, w bieżniku zastosowano technologię Dynamic Response oraz pas ze wzmocnieniem hybrydowym wykonanym z aramidu i nylonu. Model charakteryzuje się również wysoką trwałością dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która zmniejsza elastyczność opony.
Premium Touch Design - atrakcyjny wygląd pojazdów SUV
W Pilot Sport 4 SUV bok opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch, która zapewnia wysoki kontrast logotypu i oznaczeń oraz aksamitne wykończenie. Większość luksusowych i sportowych samochodów SUV ma felgi aluminiowe o dużej średnicy, dlatego nowe opony posiadają ochronny rant zabezpieczający przed przypadkowym uszkodzeniem felg.
![]() Michelin Pilot Sport 4 SUV | ![]() Michelin Pilot Sport 4 SUV | ![]() Michelin Pilot Sport 4 SUV | ![]() Michelin Pilot Sport Cup2 R |
![]() Porsche na oponach Michelin Pilot Sport Cup2 R | ![]() Porsche na oponach Michelin Pilot Sport Cup2 R |
Numer 1 w niezależnych testach
Choć opona Pilot Sport 4 SUV dopiero wchodzi na rynek, zyskała już pierwsze miejsce w swojej kategorii. W testach przeprowadzonych przez niezależne organizacje TÜV SÜD i DEKRA model wyprzedził sześciu swoich konkurentów pod względem kilku kluczowych osiągów - m.in. w testach hamowania na suchej (2) i mokrej (3) nawierzchni. Testy wykazały, że na suchych nawierzchniach opona Michelin hamuje o 1,8 metra (2) krócej niż średni wynik opon konkurencyjnych, zaś na mokrych - o 3,15 metra (3) krócej. Na mokrym torze o długości 1050 metrów opona Pilot Sport 4 SUV jest o 2,88 sekundy (4) szybsza od średniego wyniku konkurentów. Nowy model wyprzedza swoich głównych konkurentów również pod względem długości użytkowania, pozwalając pokonać o 9100 km więcej (5) niż średnia wyników opon innych producentów.
PILOT SPORT CUP 2 R
Natomiast Pilot Sport Cup2 R to opona o ultrawysokich osiągach, która powstała z myślą o doświadczonych kierowcach rywalizujących na torach wyścigowych lub lubiących sportową jazdę. Została opracowana we współpracy z najbardziej uznanymi producentami aut sportowych, takimi jak Porsche i uzyskała homologację do użytku na drogach publicznych. Sportowy charakter opony symbolizuje litera „R” będą skrótem angielskiego słowa racing (wyścigi).
Rekordy prędkości
Technologie zastosowane w Pilot Sport Cup2 R zapewniają maksymalną przyczepność na suchych nawierzchniach, optymalne prowadzenie i precyzję kierowania, co przekłada się na krótszy czas pokonywanych okrążeń. Samochody Porsche GT2 RS i GT3 RS wyposażone w te opony ustanowiły rekordy na legendarnej trasie Nordschleife toru Nürburgring. Takie rezultaty, osiągnięte po raz pierwszy przez ogumienie dopuszczone do jazdy po drogach publicznych, były możliwe dzięki zastosowaniu mieszanki gumy wykorzystywanej w oponach do profesjonalnej jazdy po torze wyścigowym. Z testów Michelin wynika, że opona Pilot Sport Cup2 R jest szybsza o 0,5 sekundy na kilometrze od poprzedniego modelu Pilot Sport Cup2.
Innowacyjny wzór bieżnika
Nowy wzór bieżnika został specjalnie przystosowany do jazdy na suchych nawierzchniach. Po jego zewnętrznej stronie jest mniej wgłębień i rowków, dzięki czemu większa powierzchnia opony styka się z podłożem, zapewniając lepszą przyczepność. Powierzchnia kontaktu opony z podłożem została powiększona o około 10 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu Pilot Sport Cup2. W tym samym celu zostały również zwężone rowki w centralnej części opony, co podnosi jej sztywność, wytrzymałość na siły powstające podczas jazdy przy dużych prędkościach oraz poprawia precyzję prowadzenia.
Z myślą o najszybszych autach
Ogumienie Pilot Sport Cup2 R jest dostępna w sprzedaży u dystrybutorów opon, a także jako wyposażenie opcjonalne modeli Porsche 911 GT2 RS, Porsche 911 GT3 RS w rozmiarach 265/35 ZR20 (99Y) i 325/30 ZR21 (108Y). Planowane jest również homologowanie opony Pilot Sport Cup2 R w rozmiarze 245/35 ZR 20 (95Y) PS CUP2 R K1 (przód) oraz 305/30 ZR 20 (103Y) PS CUP2 R K1 (tył), jako opcjonalne wyposażenie Ferrari 488 Pista (symbol K1 oznacza, że opona została opracowana specjalnie dla Ferrari). Planowana jest również homologacja Pilot Sport Cup 2R jako oryginalnego wyposażenia Mercedes-AMG i model AMG GT w rozmiarze 285/30 ZR19 (98Y) XL TL PS CUP 2 R MO1 MI (przód) i 335/25 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 R MO1 MI (tył).
(1) Elastomer poprawia rozkład cząsteczek krzemionki wewnątrz mieszanki i wzmacnia jej działanie.
(2) Test hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h – 0 km/h) przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin we wrześniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(3) Test hamowania na mokrej nawierzchni (80 km/h – 20 km/h) przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze W 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(4) Test prowadzenia na mokrej nawierzchni na torze o długości 1050 m przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.
(5) Test przeprowadzony przez DEKRA TEST CENTER na zlecenie Michelin w okresie sierpień-wrzesień 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60R18 107W zamontowanych na samochodzie Hyundai Sante Fe CRDi. Podczas testu wszystkie modele opon pokonały ponad 10 000 km w ramach jazdy odwzorowującej normalne użytkowanie (D50), a szacowana trwałość jest oparta na prognozie zużycia do wartości 1,6 mm.