W ubiegłym roku marka Dunlop wprowadziła do asortymentu oponę UHP - Sport Maxx RT 2 SUV, przeznaczoną do pojazdów z napędem na cztery koła. Ogumienie sprawdzi się podczas jazdy wyczynowej samochodami typu SUV, zapewniając precyzyjne kierowanie i doskonałą przyczepność.
Tworząc oponę Sport Maxx RT 2 SUV, inżynierowie marki bazowali na technologiach stosowanych w produktach Sport Maxx RT 2, które cieszą się sporym uznaniem kierowców. Z myślą o pojazdach typu SUV zoptymalizowano kształt ogumienia, co przełożyło się na zrównoważony rozkład ciśnienia powietrza. Dzięki temu opona zachowuje stały kontakt z nawierzchnią, co gwarantuje optymalne zachowanie podczas pokonywania zakrętów oraz precyzyjne kierowanie przy wyższych prędkościach. Zastosowana w modelu zaawansowana mieszanka bieżnika, zawierająca „żywicę trakcyjną”, polepsza przyczepność poprzez zwiększenie tarcia pomiędzy oponą i powierzchnią drogi. Natomiast wysokokątne rowki w kształcie litery V we wzorze bieżnika zmniejszają wielkość wyginania się klocków we wszystkich kierunkach, co korzystnie wpływa na stabilność jazdy. Dodatkowo wbudowane w oponę ranty ochronne felgi zapewniają lepsze zabezpieczenie przed uszkodzeniem np. przy najechaniu na krawężnik.
Ogumienie jest dostępne w kilkudziesięciu wersjach rozmiarowych na felgi od 17 do 21 cali.
(ik)
Źródło i fot. Dunlop