2019-03-14

Lumag na EuroBrake

Międzynarodowa konferencja „EuroBrake” jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym. Jej tegoroczna edycja odbędzie się Dreźnie, w dniach 21-23 maja i przyciągnie ponad tysiąc najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. W wydarzeniu udział weźmie m.in. polska firma Lumag - producent klocków hamulcowych marki Breck.

Kongres „EuroBrake” został zapoczątkowany w 2012 r. jako odpowiedź na rosnące wymagania klientów branży hamulcowej i szybko stał się forum, na którym firmy, inżynierowie, pracownicy akademiccy i naukowcy wspólnie dzielą się pomysłami i nowinkami technicznymi, jakie pojawiają się w technologii hamulcowej. W tym roku na kongresie połączonym z wystawą, odbędzie się ponad 120 prezentacji najważniejszych producentów z branży. Swoje wystąpienie będzie miał też przedstawiciel firmy Lumag sp. z o.o. z Budzynia, która jest także jednym ze sponsorów konferencji „EuroBrake 2019”. 

- Bierzemy udział w konferencji „EuroBrake 2019”, ponieważ aktywnie uczestniczymy w rozwoju branży „friction” - powiedział Łukasz Żak, szef marketingu w Lumag. - Chcemy się tam zaprezentować jako dostawca komponentów metalowych: blach nośnych i shimów oraz akcesoriów montażowych do klocków hamulcowych. Nasza przewaga nad konkurentami wynika z faktu, że zwracamy bardzo dużą uwagę na proces produkcji naszych klocków. To, co nas wyróżnia na polskim rynku to przewaga technologiczna. Stawiamy także na rozwój i na badania prowadzone w naszej firmie. A „EuroBrake” jest doskonałą platformą do wymiany doświadczeń producentów, inżynierów i naukowców z całego świata. Chcemy być blisko, chcemy być na bieżąco, a później nadawać ton w branży hamulcowej w kraju. Idziemy naprzód zgodnie z maksymą, że kto się nie rozwija, ten się cofa. Na konferencji w Dreźnie będziemy mieli swoją prezentację naukową i własne stoisko wystawiennicze. Chcemy się przedstawić w środowisku motoryzacyjnym jako producent blach nośnych, wykonanych w technologii fineblankingu, oraz dostawca akcesoriów montażowych. Chcemy by uczestnicy „EuroBrake” przekonali się, że jakościowo nasze produkty nie ustępują zagranicznej konkurencji, a dodatkowo są atrakcyjne cenowo. Osiągamy to dzięki efektywnej produkcji, automatyzacji i niskiemu zaangażowaniu kapitału ludzkiego na liniach produkcyjnych.

Kongres „EuroBrake”, który jest połączeniem konferencji naukowej, z wystawą jednocześnie, będzie także okazją do pozyskania nowych odbiorców na rynku zachodniej Europy. Ł. Żak dodał, że 80 proc. produkcji wytworzonej firma sprzedaje zagranicą.

Krawędź płytki nośnej (fineblanking)

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Dreźnie prezentację z badań przeprowadzonych w Lumagu przestawi Maciej Młodzikowski z Działu Badań i Rozwoju, kierowanego przez dr. inżyniera Tomasza Orłowskiego. O czym będzie ta prezentacja? 

- Klienci mają bardzo wysokie oczekiwania związane z cichą pracą hamulca, dobrym wyczuciem pedału, ochroną środowiska i oszczędnością paliwa - powiedział T. Orłowski. - Typowy klocek hamulcowy składa się z kilku różnych elementów, ale jedną z najważniejszych jest jego tylna płyta. Autorzy wielu publikacji skupiają się na właściwościach materiału ciernego, a my chcieliśmy zwrócić uwagę na metalową podstawę klocka hamulcowego tzw. płytkę nośną, bo jest element którego roli się trochę nie docenia. Tę płytkę można zrobić z różnych rodzajów stali, różnymi metodami ją wyciąć. Chcieliśmy zbadać jaki jest wpływ takiej płytki na różne parametry związane z hamowaniem. Zajęliśmy się tą kwestią, bo sami oprócz klocków produkujemy także takie płytki, dla innych odbiorców. Chcieliśmy mieć pewność, że to jest produkt wysokiej jakości. W czasie naszych testów i badań okazało się m.in. że nawet metoda cięcia blachy ma wpływ na niekorzystne zjawiska wibro-akustyczne oraz na tzw. moment resztkowy hamulca. Chodzi o to by ten moment resztkowy, który wpływa na większe zużycie materiałów ciernych  i paliwa, był jak najmniejszy. Ale szczegóły i rezultaty naszych badań przedstawimy na konferencji „EuroBrake” w maju.

Linia do wykrawania płytek nośnych Feintool

Nakładka antypiskowa (shim)

(ik)

Źródło i fot. Lighthouse

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń