2019-03-15

Nowa linia Goodyeara

Goodyear wprowadza trzy nowe modele opon klasy Ultra Ultra High Performance (UUHP) -Eagle F1 SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. To wyczynowe ogumienie z serii SuperSport wykorzystuje innowacyjne technologie i mieszanki, które umożliwiają istotne skrócenie drogi hamowania i czasów okrążeń. Co ważne, nie wpływa to na inne właściwości, takie jak reaktywność podczas wchodzenia w zakręty, hamowanie i wychodzenie z zakrętu. Oficjalna premiera opon obyła się podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie.

Model Eagle F1 SuperSport ma zapewniać najwyższy poziom przyczepności i najlepsze parametry prowadzenia. Sztywne żebra bieżnika zapewniają czułą reakcję na zmiany kierunku ruchu, a otwarty układ masywnych klocków zewnętrznych w części barkowej bieżnika daje pełną kontrolę podczas przenoszenia obciążeń w zakrętach. Usztywniona ściana boczna poprawia prowadzenie bez niepotrzebnych kompromisów po stronie komfortu jazdy. Choć opona przeznaczona jest przede wszystkim na warunki suche, Goodyear w innowacyjny sposób rozwiązał problem zachowania na mokrej nawierzchni poprzez wykorzystanie kilku mieszanek. Zewnętrzne części bieżnika zostały zoptymalizowane pod kątem suchej nawierzchni, a trzy segmenty centralne dla nawierzchni mokrej. Dzięki temu kierowcy mogą w bezpieczny sposób ostrzej pokonywać zakręty na suchej drodze, a jednocześnie korzystać z wyjątkowo krótkiej drogi hamowania i doskonałego zachowania na mokrej nawierzchni.

Produkt będzie dostępny w 25 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek od lutego do maja 2019 r. Opona jest dostosowana na obręcze o średnicach od 18 do 21 cali, o szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 45 do 30. Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do mocnych hatchbacków, takich jak Volkswagen Golf GTI, szybkich limuzyn klasy premium jak Mercedes-AMG C63, oraz sportowych aut typu Porsche 911 Turbo.

Eagle F1 SuperSport R wyróżnia się wyższą przyczepnością i precyzją kierowania na torze i poza nim. To zasługa mieszanki o wysokim współczynniku tarcia, która zapewnia doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni. Z kolei mostki w wewnętrznym żebrze, które ograniczają odkształcanie klocków bieżnika pod wpływem ekstremalnych sił bocznych, pozwalają zachować wyjątkową stabilność w zakrętach. Poprawę precyzji kierowania i zwiększenie reaktywności osiągnięto poprzez dalszą optymalizację powierzchni styku, która zapewnia bardziej równomierny rozkład ciśnienia.

Opona będzie dostępna w 10 rozmiarach, które będą wprowadzone do oferty między lutym a listopadem 2019 r. Eagle F1 SuperSport R została przystosowana na obręcze o średnicach od 18 do 21”  cali, szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 25 do 40. Eagle F1 SuperSport R opracowano do aut o ultra wysokich sportowych osiągach, jak np. Volkswagen Golf Clubsport, BMW M4 CS i Porsche 911 GT3.

Eagle F1 SuperSport RS to najbardziej wyścigowa opona w portfolio Goodyeara, zapewniająca najwyższe osiągi na torze, a jednocześnie dopuszczona do ruchu drogowego. Wysoce wyspecjalizowana mieszanka zapewnia najwyższą przyczepność i osiągi na suchej nawierzchni. W kwietniu wchodzą pierwsze rozmiary przeznaczone do modelui Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS - 265/35 ZR20 i 325/30 ZR21.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń