2019-03-08

Premiera opony Michelin

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie firma Michelin zaprezentowała nową oponę sportową do SUV-ów o wysokich osiągach - Michelin Pilot Sport 4 SUV. Będzie ona dostępna w 53 rozmiarach od 17 do 22 cali i może być stosowana w różnych typach aut: 4x4, kompaktowych, średnich, premium i sportowych. Ogumienie ma homologacje m.in. do Volvo, Jaguara, Mercedesa, Porsche i Land Rovera.

Celem konstruktorów Michelin było stworzenie opony sportowej do pojazdów SUV, a nie opony SUV o sportowym charakterze. W efekcie powstała Pilot Sport 4 SUV do pojazdów o wyższym środku ciężkości i większej masie niż typowy samochód sportowy, która poradzi sobie z większymi siłami odśrodkowymi i poprzecznymi. Opona, powstała we współpracy z producentami samochodów, ma zapewniać przyjemność z jazdy sportowymi SUV-ami przy zachowaniu bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni oraz większą trwałość. Firmie udało się połączyć wszystkie te cechy, wykorzystując technologie opon używanych w sportach motorowych.

Asymetryczny wzór bieżnika

Nowa opona charakteryzuje się bardzo dużą przyczepnością dzięki zastosowaniu asymetrycznego wzoru bieżnika: zewnętrzna część została zaprojektowana do jazdy po suchej nawierzchni, zaś wewnętrzna część - do jazdy po mokrej drodze. W modelu zastosowano nową mieszankę z innowacyjnymi elastomerami(1) (funkcjonalnymi i hybrydowymi) oraz drobną krzemionką. Rowki zaprojektowano z myślą o uzyskaniu większej sztywności bieżnika i poprawie przyczepności bocznej. Dodatkowo aby podnieść precyzję prowadzenia, w bieżniku zastosowano technologię Dynamic Response oraz pas ze wzmocnieniem hybrydowym wykonanym z aramidu i nylonu.

              

Wysoka trwałość

Pilot Sport 4 SUV charakteryzuje się również wysoką trwałością dzięki sztywnym klockom bieżnika oraz dwuwarstwowej osnowie o dużej gęstości, która zmniejsza elastyczność opony. Warto wspomnieć, że opona została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu przyjemności z jazdy w bezpiecznych warunkach, jednocześnie przy minimalnym poziomie hałasu.

Premium Touch Design

W Pilot Sport 4 SUV bok opony wykonano w technologii Michelin Premium Touch, która zapewnia wysoki kontrast logotypu i oznaczeń oraz aksamitne wykończenie. Większość luksusowych i sportowych samochodów SUV-ów ma felgi aluminiowe o dużej średnicy, dlatego nowe opony posiadają ochronny rant zabezpieczający przed przypadkowym uszkodzeniem felg podczas jazdy po mieście.

Numer 1 w niezależnych testach

Choć opona Pilot Sport 4 SUV dopiero wchodzi na rynek, zyskała już pierwsze miejsce w swojej kategorii. W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD w Niemczech, model wyprzedził sześciu swoich konkurentów pod względem kilku kluczowych osiągów, m.in. podczas hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach.

Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD wykazały, że na suchych nawierzchniach opona Michelin hamuje o 1,8 metra (1) krócej niż średni wynik opon konkurencyjnych.

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA SUCHEJ NAWIERZCHNI (1)

OPONY NOWE

Na mokrej nawierzchni droga hamowania nowych opon jest o 3,15 metra (2) krótsza niż przeciętny wynik konkurencji. Różnice zwiększają się przy porównaniu wyników osiągniętych przez opony używane (2) - droga hamowania Pilot Sport 4 SUV jest wtedy o 5,2 metra krótsza od średniego wyniku konkurentów.

MICHELIN PILOT SPORT 4 SUV – HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI (3)

OPONY NOWE

 

OPONY UŻYWANE

Na mokrym torze o długości 1050 metrów opona Michelin Pilot Sport 4 SUV jest o 2,88 sekundy (3) szybsza od średniego wyniku konkurentów.

DŁUGOŚĆ TORU: 1050 m

 

Trwałość w kilometrach

Opona Pilot Sport 4 SUV wyprzedza swoich głównych konkurentów również jeśli chodzi o długość użytkowania, pozwalając pokonać o 9100 km więcej (4) niż średnia wyników opon konkurencyjnych.

TEST TRWAŁOŚCI

Lista dostępnych rozmiarów

W 2019 r. nowa opona Pilot Sport 4 SUV będzie dostępna w 53 rozmiarach (od 17 do 22 cali.)

 

(1) Test hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h-0 km/h) przeprowadzony przez  TÜV-SÜD na zlecenie Michelin we wrześniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.

(2) Test hamowania na mokrej nawierzchni (80 km/h-20 km/h) przeprowadzony przez  TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze W 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.

(3) Test prowadzenia na mokrej nawierzchni na torze o długości 1050 m przeprowadzony przez TÜV-SÜD na zlecenie Michelin w sierpniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60 R 18 107W zamontowanych na samochodzie Audi Q5 2.0 TDI.

(4) Test przeprowadzony przez Dekra Test Center na zlecenie Michelin w okresie sierpień-wrzesień 2018 r. na oponach w rozmiarze 235/60R18 107W zamontowanych na samochodzie Hyundai Sante Fe CRDi. Podczas testu wszystkie modele opon pokonały ponad 10 000 km w ramach jazdy odwzorowującej normalne użytkowanie (D50), a szacowana trwałość jest oparta na prognozie zużycia do wartości 1,6 mm.

(ik)

Źródło i fot. Weber Shandwick

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń