Silent Wall to technologia cichej ściany, którą opracowała japońska firma Toyo Tires. Rozwiązanie ma zmniejszyć hałas i tym samym zwiększyć komfort jazdy.
Wielu producentów ogumienia coraz częściej opracowuje technologie mające ograniczyć poziom emitowanego przez oponę hałasu. Parametr ten jest na tyle istotny, że stał się jednym z trzech wskaźników umieszczanych na unijnej etykiecie. Technologię, która ma zmniejszyć hałas i tym samym zwiększyć komfort jazdy opracował również Toyo Tires.
Silent Wall - technologia cichej ściany japońskiego koncernu wpływa na zakłócenie przepływu powietrza poprzez zastosowanie równoległego ząbkowania. To skutkuje zmniejszeniem hałasu generowanego przez oponę i tym samym cichszą jazdę. W przypadku zwykłego rowkowania opony, powietrze przemieszcza się w rowkach bez przeszkód, co powoduje, że powietrze rezonuje i słuchać głośny, gwiżdżący dźwięk. Firma zaznacza jednak, że technologia ta nie jest stosowana w każdym produkcie. Przykładem opony osobowej, w której zastosowano to rozwiązanie jest Toyo NanoEnergy 3. Model otrzymał klasę C na unijnej etykiecie, co oznacza, że emituje hałas zewnętrzny na poziomie 69 dB.
Inni producenci także stosują takie „ciche rozwiązania” w swoich produktach. Przykładem może być technologia Acoustic Michelina, B-Silent Bridgestone’a, ContiSilent Continentala, SoundComfort Goodyeara czy system redukcji szumów PNCS firmy Pirelli.
(ik)
Źródło i fot. Toyo