2019-02-22

Jakość gwarantowana?

 

Przed kilku laty należeliście do jednych z największych producentów opon bieżnikowanych w kraju. Napływ taniej opony ciężarowej z Chin popsuł ten biznes. Jak wygląda sytuacja rok po wprowadzeniu ceł kwotowych na chińskie ciężarowe przez Komisję Europejską? - pytamy Mirosław Kowalskiego, prezesa firmy JMK z Wolsztyna.

- W dalszym ciągu należymy do czołowych producentów opon bieżnikowanych w Polsce. O ile tu się nic nie zmieniło, o tyle udział opon bieżnikowanych w rynku przez ostatnie lata ulegał zmianom. Jako jedni z nielicznych przetrwaliśmy wzmożony napływ na polski rynek tanich opon produkowanych w Chinach. Po wprowadzeniu przez Komicję Europejską ceł antydumpingowych sytuacja znacząco się zmieniła, zwiększenie produkcji jest znaczne. Jeżeli polityka UE będzie nadal skuteczna niewykluczone, że wrócimy do poziomu udziału w rynku opon bieżnikowanych sprzed lat. Obecnie wszystko idzie w dobrym kierunku. Należy jednak pamiętać o znaczeniu karkasów w procesie produkcji opon bieżnikowanych. Tendencja wśród czołowych producentów opon, wymuszona poniekąd etykietami UE, ale i zapewne oszczędnościami na etapie produkcji do „odchudzania” opony, nie sprzyja procesowi bieżnikowania.

Więcej - nie tylko o cłach, ale także o certyfikacji, sieciach serwisowych - przeczytacie w rozmowie przeprowadzonej przez Sławomira Górzyńskiego, która ukaże się w marcowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.

 

fot. S. Górzyński

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń