Prototypowa opona EfficientGrip Performance dla technologii napędu elektrycznego” to nazwa projektu uruchomionego przez amerykański koncern w odpowiedzi na wyzwania elektromobilności. Istotą konstrukcji nowej opony będzie możliwość efektywnego wykorzystania dużego momentu obrotowego, poprawa zasięgu jazdy, dostosowanie do większych obciążeń i zapewnienie cichszej pracy. Prototyp bieżnika posiada mniejsze lamele od współczesnych opon, co zapewnia możliwość styku z drogą dla większej ilości gumy. Ma to przede wszystkim poprawić pracę z wysokim momentem obrotowym. Goodyear jest przekonany, że nie obniży to wydajności na mokrym asfalcie, a przy okazji sprawi, że będzie generowany mniejszy hałas. Opona będzie miała także sztywniejsze ścianki boczne, co jest niezbędne przy zwiększonym nacisku masy aut. Na podstawie badań, jakie przeprowadził Goodyear - ich ogumienie w samochodach elektrycznych powinno zużywać się także 30 proc. wolniej od obecnych konstrukcji. Dla zmniejszenia oporów toczenia zaprojektowano nową aerodynamikę ściany bocznej, co ma wydłużyć zasięg samochodów w kilometrach. Z opon Goodyear EfficientGrip najpierw mają skorzystać kierowcy w Europie, ponieważ ich premierę zapowiedziano już w 2019 roku. www.goodyear.eu/pl
(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)