Bridgestone wraz z BMW opracował oponę Ecopia EP500, montowaną obecnie w modelu i3. To opona wyprodukowana w technologii „ologic”, która wykorzystuje synergię między dużą średnicą a wąskim bieżnikiem. Zapewnia znacznie lepszą aerodynamikę i opór toczenia, jednocześnie zachowując doskonałą przyczepność przy deszczowej pogodzie. Połączenie dużej średnicy z wąskim bieżnikiem ma kilka zalet. Większa średnica i wyższa sztywność opasań istotnie ograniczają odkształcenia opony. Zmniejszeniu ulega zatem tarcie wewnętrzne, co przekłada się na ograniczenie zużycia energii, a w konsekwencji na mniejsze opory toczenia. W ten sposób koncepcja wąskich opon poprawia aerodynamikę. Modyfikacje te nie zostały wprowadzone jednak kosztem bezpieczeństwa. Wydłużona powierzchnia styku opony z nawierzchnią, wzór bieżnika i mieszanka nadal zapewniają wyjątkową przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Model ten jest również dostępny w zimowym wariancie - Blizzak LM-500 ologic oraz Blizzak NV ologic. www.bridgestone.pl
(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)