System SSR to technologia typu run–flat opracowana przez firmę Continental przede wszystkim z myślą o ogumieniu o małych rozmiarach. Opony te są jednak kompatybilne ze wszystkimi standardowymi typami felg.
Zasada działania SSR opiera się na wzmocnionych samonośnych ścianach bocznych. W przypadku przebicia opony system zapobiega przytrzaśnięciu ściany bocznej pomiędzy felgą oraz nawierzchnią drogi. Dzięki temu kierowca może kontynuować jazdę nawet przez 80 km przy prędkości do 80 km/h. W efekcie zastosowania tego rozwiązania koło zapasowe staje się niepotrzebne. W związku z tym ciężar ulega redukcji, co z kolei prowadzi do ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia wolnego miejsca w bagażniku o nawet 80 litrów.
W przypadku zastosowania systemu SRR wymagany jest system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS. Producent zaleca też rozwiązanie ESC (Electronic Stability Control) - elektroniczną kontrolę stabilności. Naprawa tego typu opon nie jest dozwolona.
(ik)
Źródło i fot. Continental