Rolnicza gama TM1000

 

Trelleborg Wheel Systems modernizuje model TM1000, flagową oponę zaprojektowaną do ciągników o dużej mocy, wzmacniając bieżnik dzięki wielokrotnie nagradzanej technologii ProgressiveTraction®. Rozwiązanie to generuje dodatkową moc do podłoża i redukuje nacisk na glebę, zwiększając jednocześnie wydajność maszyny w zastosowaniach na drodze.

- Zapotrzebowanie na wyższą produktywność rolnictwa napędza ciągły rozwój nowych silników i przekładni dla maszyn rolniczych średniej i wysokiej mocy - powiedział Piero Mancinelli, dyrektor działu R&D Opon Rolniczych i Leśnych w Trelleborg Wheel Systems. - Konstrukcja bieżnika ProgressiveTraction® została opracowana w odpowiedzi na wymogi najnowszych generacji maszyn, w celu zwiększenia efektywności przekazywania mocy i momentu obrotowego na podłoże przy jednoczesnym zmniejszaniu ugniatania gleby. Specjalny wzór bieżnika, z dwoma punktami kotwiczenia, zmniejsza wibracje opony, przyczyniając się do zmniejszenia zjawiska rozpraszania energii, minimalizując zużycie paliwa i wydłużając żywotność opony.

W celu wykazania niezwykłej wydajności tej nowej technologii, ciągnik Massey Fergusson MF5610, wyposażony w opony ProgressiveTraction®, dotarł w dniu 9 grudnia 2014 r. do bieguna południowego podczas misji Antartica2. W głębokim śniegu i na lodzie rozwiązanie to zapewniło nadzwyczajną przyczepność przy bardzo niskim ciśnieniu do 0,3 bara. Technologia ProgressiveTraction® została na całym świecie uhonorowana wieloma nagrodami za innowacyjność, w tym: tytułem „Machine of the Year 2014” na targach Agritechnica, „Best New Innovation” na Lamma 2015 oraz „FINOVATION” podczas Krajowego Salonu Maszyn Rolniczych 2015.

W kolejnych latach Trelleborg rozpoczął wprowadzanie nowego wzoru bieżnika w nowych gamach opon TM700, TM1060 i TM3000 do ciągników średniej mocy. Doskonała wydajność tej innowacji została zaprezentowana szerokiej publiczności podczas pokazów Road Show na całym świecie.

W zależności od rozmiaru opony i typu ciągników, ProgressiveTraction® generuje, w porównaniu ze standardową technologią, wzrost zdolności trakcyjnej do 10 proc., obniża o 3 proc. zużycie paliwa i wydłuża okres eksploatacji opon do 5 proc. Nowa seria TM1000 ProgressiveTraction® będzie stopniowo zastępowała obecną linię TM1000 High Power.

Przenoszenie większej mocy na podłoże pociąga za sobą większe obciążenie opony.  - Nowy karakas opony doskonale wytrzymuje i kompensuje naprężenia w oponach, nawet przy dodatkowej mocy przenoszonej na podłoże - dodał P. Mancinelli. - Podjęliśmy decyzję o unowocześnieniu linii opon o technologię VF, co umożliwia zwiększenie obciążenia do 40 proc. w porównaniu ze standardową oponą lub obniżenie nacisku na podłoże o 40 proc., zmniejszając tym samym zagęszczanie gleby.

Nowa gama opon zostanie zaprezentowana podczas wystawy SIMA w podparyskim parku ekspozycyjnym Nord Villepinte od 24 do 28 lutego, w Pawilonie 7 (stoisko C021).

(ik)

Źródło i fot. Trelleborg

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń