Opony zimowe osobowe i terenowe
AVON TYRE
Ice Touring ST
Wchodzące na rynek polski, wyprodukowane przez legendarną firmę brytyjską ogumienie do samochodów osobowych klasy średniej i wyższej o dużej mocy. Oponę z symbolem „Severe Snow Conditions” stworzono dla samochodów o wysokich osiągach, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Zastosowana w niej, specjalna mieszanka oraz asymetryczna rzeźba bieżnika mają zapewniać doskonałą przyczepność do dróg podczas mrozów - na śniegu i lodzie. Producent obiecuje długą żywotność tego ogumienia.
Ranger Ice
Zimowa opona, którą stworzono z myślą o trudnych warunkach atmosferycznych i drogowych - ze szczególnym uwzględnieniem nawierzchni mokrych, zaśnieżonych, zmrożonych oraz pokrytych błotem pośniegowym. Przeznaczona jest do samochodów szybkich aut terenowych i suvów. Krawędź jej bieżnika wykonano w opatentowanej przez Avon technologii Snow Groove. Jak informuje producent, wyjątkową przyczepność Ranger Ice na zaśnieżonych drogach zapewnia obwodowy kanał ząbkowany na wewnętrznej powierzchni bieżnika. Odporna na niskie temperatury guma ze specjalnej mieszanki, ma dawać doskonałą trakcję na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Avon zapewnia, iż konstrukcja wzoru bieżnika w dużym stopniu zapobiega aquaplaningowi i umożliwia czyszczenie się bieżnika ze śniegu i błota pośniegowego. Importerami ogumienia Avon są Aaltonen Sp. z o.o. i firma internetowa Motoricus.com.
PIRELLI
Winter Snowcontrol Serie II
Opona dedykowana jest dla samochodów klasy średniej i kompaktowej. Została zaprojektowana przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii, zapewniając bezpieczeństwa na drogach miejskich, pozamiejskich i w terenach górzystych. Kierunkowy wzór bieżnika ze żłobieniami wzdłużnymi gwarantuje lepsze i szybsze odprowadzenie wody oraz błota, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy po mokrych drogach. Opona Winter Snowcontrol Serie II zachowuje się doskonale dzięki zastosowanej technologii interaktywnego klockowego układu rowków IBS (ang. Interactive Brickwork Siping). Jest to specjalny układ lameli zwiększający stabilność wzoru bieżnika zarówno poprzecznie, jaki wzdłużnie. Dzięki lamekowanym żłobieniom wzdłużnym bieżnika opony Snowcontrol Serie II uzyskujemy efekt tarcia „śniegu o śnieg”, co zwiększa przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach oraz znacznie skraca drogę hamowania. Doskonale zrównoważona sekwencja bloków bieżnika powoduje znaczne zredukowanie odczuwalnego hałasu i zapewnia wyższy komfort podczas prowadzenia pojazdu. Opona Snowcontrol Serie II jest efektem konsekwentnych starań Pirelli ukierunkowanych na zwiększenie troski o środowisko. Mieszanka wykorzystywana przy produkcji bieżnika nie zawiera olejów aromatycznych. Ponadto dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ma znacznie obniżone opory toczenia, co pozwala zminimalizować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Winter Sottozero Serie II
Posiadacze aut sportowych i luksusowych poruszający się w cyklu miejskim, dla których istotnym elementem są wysokie osiągi, powinni sięgnąć po oponę Winter Sottozero Serie II. Asymetryczny wzór bieżnika wraz z charakterystycznym sposobem nacięcia lameli zwiększa powierzchnię styku, co gwarantuje zwiększoną stabilność i przyczepność. W warunkach miejskich, w których często mamy do czynienia z zalegającym błotem pośniegowym, Winter Sottozero Serie II świetnie oddaje swe właściwości, a to dzięki technologii HTS – (Hydro Static Tank) - czyli szerszym rowkom obwodowym, które efektywniej odprowadzają błoto pośniegowe. Głębokie ukośne rowki są cechą wyróżniającą bieżnik opony Sottozero redukując hałas, gwarantując komfort akustyczny i zmniejszając opory toczenia.
Winter Carving
To opona, która jest idealnym rozwiązaniem dla pasjonatów jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych, zwłaszcza po kopnym - nie ubitym śniegu. Wysokie parametry użytkowe, takie jak skuteczne hamowanie w każdych warunkach zimowych, niskie opory toczenia oraz szeroka gama rozmiarów pozwalają na stosowanie Winter Carving w najbardziej popularnej grupie samochodów klasy kompaktowej i średniej. Przy projektowaniu opony, oparli się na swoich doświadczeniach w rajdach samochodowych oraz specjalnym programie testowym w ekstremalnych warunkach zimowych. Uzyskano w ten sposób innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają na sprostanie ekstremalnym warunkom zimowym. Opony te przystosowane są do pracy w bardzo niskich temperaturach. Agresywna rzeźba bieżnika zwiększa efektywność opony na kopnym śniegu. Opona Winter Carving jest w pełni zgodna z wymogami Unii Europejskiej odnośnie ochrony środowiska.
Opony do vanów
CONINENTAL
Vanco Eco
Continental uzupełnił swoją gamę opon o model specjalnie zaprojektowany z myślą o vanach: Mercedes Sprinter, Viano, Vito oraz Ford Transit i Volkswagen T5. Nowa Vanco Eco ma o 30 procent mniejszy opór toczenia, co pozwala ograniczać zużycie paliwa nawet do 4 proc. i zmniejszać emisję szkodliwych substancji, w tym CO2. Niemieckim inżynierom udało się zachować krótką drogę hamowania opony na suchych i mokrych drogach oraz sprawić, by na kołach vana zachowywała się tak samo, jak w aucie osobowym. O wspomnianej obniżce oporu toczenia zdecydowały dwa czynniki. Po pierwsze, VancoEco wykonano z mieszanki wykorzystywanej do produkcji opon osobowych. Po drugie, zmodyfikowano konstrukcję bieżnika, która minimalizuje odkształcenia w chwili jego kontaktu z nawierzchnią jezdni. Tworzone przez bieżnik, liczne, niewielkie krawędzie przylegania poprawiają też przyczepność kół. Podczas hamowania na mokrej drodze powstaje efekt wycieraczki. „Przecinanie” powierzchni wody skraca drogę hamowania. Poprawę bezpieczeństwa projektanci uzyskali również dzięki solidnemu, trwałemu opasaniu bieżnika, które pozwala skuteczniej i szybciej przenosić polecenia z kierownicy na drogę, a tym samym sprawniej omijać napotykane przeszkody. Nowe ogumienie Contiego jest produkowane w rozmiarach 15”, 16” i 17”. Indeks prędkości wynosi maksymalnie 210 km/h.