Każdego miesiąca portal rezulteo gromadzi i analizuje dane dotyczące zachowań użytkowników swojej porównywarki opon. Z badań tych wynikają interesujące tendencje na rynku oponiarskim. Ostatni kwartał 2018 r. potwierdził nie tylko dobrą passę opon zimowych, ale także widoczny wzrost zainteresowania oponami całorocznymi na naszej szerokości geograficznej.
Skąd pochodzą użytkownicy rezulteo?
Prawie połowa odwiedzających portal użytkowników pochodzi z województwa mazowieckiego (37,63 proc.) i małopolskiego (10,67 proc.). Stosunkowo dużą grupę wśród odwiedzających stanowią mieszkańcy Dolnego i Górnego Śląska (odpowiednio 10,45 et 9,5 proc. ogółu odwiedzających).
Zimowe, letnie czy całoroczne?
Pośród tysięcy modeli opon, które znalazły się w wyszukiwarce rezulteo w ostatnim kwartale 2018 r., największą grupę stanowią naturalnie opony zimowe (60,2 proc.). Opon letnich szukało 22,9 proc. osób. Na uwagę zasługuje dość duże zainteresowanie oponami całorocznymi (15,9 proc.), świadczące o coraz większej popularności tego rodzaju ogumienia w Polsce.
Jakiej klasy opon poszukują użytkownicy?
Ponad połowa (52,5 proc.) użytkowników rezulteo poszukiwała w ostatnim kwartale opon tzw. marek premium, do których należą Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin i Pirelli. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też opony klasy średniej, przyciągające uwagę aż 30,5 proc. odwiedzających portal. Natomiast produktów z klasy ekonomicznej, w ostatnim kwartale poszukiwało 17 proc. korzystających z wyszukiwarki osób.
Pierwsza dziesiątka
W pierwszej dziesiątce opon najczęściej wybieranych na rezulteo znalazły się głównie modele zimowe. Na pierwszym miejscu uplasowała się opona Nokian WR D4, której ustąpił miejsca model Dunlop Winter Sport 5. Produkt naszej rodzimej firmy - Dębica Frigo 2, zdobył trzecie miejsce w rankingu.
(ik)
Źródło i fot. rezulteo