2018-12-19

Św. Mikołaj jeździłby...

Z rezultatów badania opinii przeprowadzonego w listopadzie br. wśród klientów AAA AUTO, największego dealera aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że Polacy najczęściej widzieliby Świętego Mikołaja w używanym SUV-ie (53% badanych) lub kombi (35%). Mężczyźni wizualizując auto Świętego Mikołaja skupiają się przede wszystkim na wielkości samochodu, wybierając najczęściej samochody z dużym bagażnikiem, natomiast kobiety widziałyby Mikołaja w czerwonym samochodzie wyższej klasy. Wyniki nietypowego badania ankietowego przeprowadzono na grupie 557 klientów (351 mężczyzn i 206 kobiet) w salonach AAA AUTO w Polsce.

- Co ciekawe, wyniki badania w obszarze najczęściej typowanych nadwozi są spójne z aktualnymi trendami sprzedażowymi w AAA AUTO. Według naszych danych w Polsce w trzech pierwszych kwartałach 2018 roku wzrosła o 30 proc. liczba wystawionych na sprzedaż aut używanych typu SUV w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku. Jest to największy wzrost wśród krajów Europy Środkowej. Jeszcze większy wzrost zanotowała nasza firma, która w swoich polskich salonach sprzedała aż o 65 proc. więcej używanych SUV-ów oraz o 50 proc. więcej aut z nadwoziem kombi – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Z rezultatów badania wynika, że mężczyźni jednoznacznie opowiadają się za autem dużym i dobrze radzącym sobie w zimowych warunkach. Według 68% mężczyzn Święty Mikołaj powinien jeździć SUV-em, 31% opowiedziało się natomiast za kombi. Znacznie mniejsza liczba respondentów płci męskiej wskazała na nadwozie typu sedan (8%), a zaledwie garstka badanych (3%) postawiła na hatchback. Jeśli chodzi o kobiety, odpowiedzi były bardziej zróżnicowane. 42% badanych kobiet widziałoby Świętego Mikołaja w kombi, 27% w SUV-ie, 21% w sedanie, a 10% w hatchbacku.

  1. Odpowiedź na pytanie: „Jaki typ nadwozia powinien mieć samochód Świętego Mikołaja według Pani/Pana?“ z podziałem na płeć ankietowanych:

Zarówno kobiety jak i mężczyźni chcieliby widzieć Świętego Mikołaja w aucie w kolorze czerwonym

(48%) i białym (38%). Mężczyźni typują kolor biały – tak odpowiedziało aż 48% z nich. Popularną odpowiedzią był też czerwony (37%) i czarny (11%). Wśród kobiet króluje przeświadczenie, że auto Świętego Mikołaja powinno być czerwone (68%), 21% kobiet postawiłoby na kolor biały, 4% na czarny, a 7% respondentek zaproponowało inne nietypowe rozwiązania: fioletowy, bordowy, żółty, szary, itd.

  1. Odpowiedź na pytanie: „Jakiego koloru powinien być samochód Świętego Mikołaja według Pani/Pana?“ z podziałem na płeć ankietowanych:

W praktyce jednak Polacy wybierają samochody używane w kolorze czerownym dużo mniejsze niż SUV. Jak się okazuje, w AAA AUTO najczęściej sprzedawano w listopadzie 2018 roku czerwone modele aut, jak: Renault Clio, Toyota Yaris oraz Skoda Fabia.

 

Ranking najpopularniejszych czerwonych modeli aut w ofercie AAA AUTO w listopadzie 2018 roku:

 

  1. Renault Clio

  1. Toyota Yaris

  1. Skoda Fabia

  1. Ford Focus

  1. Kia Ceed

  1. ChevroletAveoAveo

  1. Opel Astra

  1. Fiat 500

  1. Hyundai i30

 

Klienci AAA AUTO określili także markę auta dla Świętego Mikołaja. Okazuje się, że kobiety widziałyby Świętego Mikołaja w nieco bardziej luksusowym samochodzie niż mężczyźni. Ich zdaniem Święty Mikołaj powinien poruszać się Audi, BMW, Volvo, Mercedesem lub Alfa Romeo, podczas gdy mężczyźni sugerowali Nissana, Forda, Mercedesa, Opla i BMW.

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń