Z rezultatów badania opinii przeprowadzonego w listopadzie br. wśród klientów AAA AUTO, największego dealera aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej wynika, że Polacy najczęściej widzieliby Świętego Mikołaja w używanym SUV-ie (53% badanych) lub kombi (35%). Mężczyźni wizualizując auto Świętego Mikołaja skupiają się przede wszystkim na wielkości samochodu, wybierając najczęściej samochody z dużym bagażnikiem, natomiast kobiety widziałyby Mikołaja w czerwonym samochodzie wyższej klasy. Wyniki nietypowego badania ankietowego przeprowadzono na grupie 557 klientów (351 mężczyzn i 206 kobiet) w salonach AAA AUTO w Polsce.
- Co ciekawe, wyniki badania w obszarze najczęściej typowanych nadwozi są spójne z aktualnymi trendami sprzedażowymi w AAA AUTO. Według naszych danych w Polsce w trzech pierwszych kwartałach 2018 roku wzrosła o 30 proc. liczba wystawionych na sprzedaż aut używanych typu SUV w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku. Jest to największy wzrost wśród krajów Europy Środkowej. Jeszcze większy wzrost zanotowała nasza firma, która w swoich polskich salonach sprzedała aż o 65 proc. więcej używanych SUV-ów oraz o 50 proc. więcej aut z nadwoziem kombi – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Z rezultatów badania wynika, że mężczyźni jednoznacznie opowiadają się za autem dużym i dobrze radzącym sobie w zimowych warunkach. Według 68% mężczyzn Święty Mikołaj powinien jeździć SUV-em, 31% opowiedziało się natomiast za kombi. Znacznie mniejsza liczba respondentów płci męskiej wskazała na nadwozie typu sedan (8%), a zaledwie garstka badanych (3%) postawiła na hatchback. Jeśli chodzi o kobiety, odpowiedzi były bardziej zróżnicowane. 42% badanych kobiet widziałoby Świętego Mikołaja w kombi, 27% w SUV-ie, 21% w sedanie, a 10% w hatchbacku.
Odpowiedź na pytanie: „Jaki typ nadwozia powinien mieć samochód Świętego Mikołaja według Pani/Pana?“ z podziałem na płeć ankietowanych:
Zarówno kobiety jak i mężczyźni chcieliby widzieć Świętego Mikołaja w aucie w kolorze czerwonym
(48%) i białym (38%). Mężczyźni typują kolor biały – tak odpowiedziało aż 48% z nich. Popularną odpowiedzią był też czerwony (37%) i czarny (11%). Wśród kobiet króluje przeświadczenie, że auto Świętego Mikołaja powinno być czerwone (68%), 21% kobiet postawiłoby na kolor biały, 4% na czarny, a 7% respondentek zaproponowało inne nietypowe rozwiązania: fioletowy, bordowy, żółty, szary, itd.
Odpowiedź na pytanie: „Jakiego koloru powinien być samochód Świętego Mikołaja według Pani/Pana?“ z podziałem na płeć ankietowanych:
W praktyce jednak Polacy wybierają samochody używane w kolorze czerownym dużo mniejsze niż SUV. Jak się okazuje, w AAA AUTO najczęściej sprzedawano w listopadzie 2018 roku czerwone modele aut, jak: Renault Clio, Toyota Yaris oraz Skoda Fabia.
Ranking najpopularniejszych czerwonych modeli aut w ofercie AAA AUTO w listopadzie 2018 roku:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klienci AAA AUTO określili także markę auta dla Świętego Mikołaja. Okazuje się, że kobiety widziałyby Świętego Mikołaja w nieco bardziej luksusowym samochodzie niż mężczyźni. Ich zdaniem Święty Mikołaj powinien poruszać się Audi, BMW, Volvo, Mercedesem lub Alfa Romeo, podczas gdy mężczyźni sugerowali Nissana, Forda, Mercedesa, Opla i BMW.