2018-12-10

Bez sygnału GPS

Bosch zaprezentował pięcioosiowy czujnik bezwładnościowy SMI230. Dzięki niemu systemy nawigacyjne nie tracą celu z pola widzenia, nawet, gdy sygnał GPS zostanie przerwany. SMI230 firmy Bosch dostarcza systemowi nawigacji dane o ruchu, umożliwiając określenie bieżącej pozycji jadącego pojazdu, również gdy sygnał GPS jest słaby lub zanikł. Dzięki tej technologii nawigacje będą bardziej precyzyjne i niezawodne.

Nawet bez sygnału GPS zawsze na kursie
Miliony kierowców samochodów polegają dziś na nawigacji GPS. Jeżeli jednak sygnał satelitarny jest słaby, zniekształcony lub przerwany, to system nawigacji traci orientację. Właśnie wtedy przychodzi z pomocą czujnik SMI230 MEMS firmy Bosch – precyzyjnie mierzy szybkość odchylenia kątowego i przyspieszenie pojazdu. W ten sposób pokładowy system nawigacji ciągle oblicza kierunek i prędkość jazdy oraz pozycję podczas poruszania się samochodu. Możliwości czujnika poprawiają nie tylko nawigację, ale także znajdują swoją niszę zastosowania w zarządzaniu flotą, systemach poboru opłat oraz samochodowych alarmach. Również w tych przypadkach niezbędne jest dokładne określanie pozycji.
 
Wszechstronny dla większej elastyczności zastosowania
SMI230 składa się z jednego 3-osiowego czujnika przyspieszenia (nazywanego akcelerometrem) oraz jednego 3-osiowego czujnika szybkości odchylenia kątowego (nazywanego żyroskopowym), umieszczonych we wspólnej obudowie. Oba czujniki pracują cyfrowo w trybie 16-bitowym w oparciu o sprawdzoną technologię MEMS firmy Bosch. Dla większej elastyczności zastosowania, oba czujniki mogą być wykorzystywane osobno lub współpracować w celu synchronizacji danych.
 
Dokładny, stabilny i energooszczędny
SMI230 zapewnia wysoką dokładność – co jest warunkiem precyzji w nawigacji: szum wynosi tylko 0,02 °/s/√ Hz (rms) dla żyroskopu i 0,12 mg/√Hz (rms) dla akcelerometra. Ponadto czujnik przyspieszenia wykazuje stabilną temperaturę, z przesunięciem współczynnika temperaturowego (TCO) zwykle poniżej 0,2 mg/K i czułością współczynnika temperaturowego (TCS) wynoszącą jedynie 0,002%/K. Typowa niestabilność żyroskopu mieści się znacznie poniżej 2 °/h. W wielu aplikacjach decydującą rolę odgrywa zużycie energii. Dlatego SMI230 obsługuje trzy tryby oszczędzania energii (czujnik przyspieszenia: tryb stand by; czujnik prędkości kątowej: tryb stand by i tryb głębokiego uśpienia).
 
Wsteczna kompatybilność przyspiesza cykl modernizowania
SMI230 jest kompatybilny z SMI130 firmy Bosch. Dzięki temu, że ma identyczny interfejs do programowania żyroskopu, można go szybko i łatwo zintegrować z istniejącymi platformami bez konieczności czasochłonnego przerabiania. Nowy czujnik mieści się w nadzwyczaj kompaktowej 16-pinowej obudowie, odpowiadającej standardowi LGA, o wymiarach zaledwie 3 mm x 4,5 mm x 0,95 mm. Czujnik będzie dostępny w maju 2019 r.
 
Więcej informacji na stronie:
www.bosch-semiconductors.com
drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń