W województwie pomorskim otwarto nowy odcinek drogi wojewódzkiej Lubnia-Zalesie (DW 235), przy budowie którego wykorzystano asfalt modyfikowany mikronizowanymi pyłami gumowymi, pozyskiwanymi z recyklingu opon.
Hankook rozpoczął seryjną produkcję opon z wykorzystaniem trzech rodzajów sadzy, która uzyskała certyfikat ISCC PLUS (International Sustainability & Carbon Certification). Materiał pozyskiwany z oleju popirolitycznego pochodzącego ze zużytych opon został opracowany przez konsorcjum Tire-to-Tire Circular Economy Model.
Continental został uznany przez amerykański magazyn Time oraz globalną platformę danych i analiz biznesowych Statista za jedną z 500 najbardziej zrównoważonych firm na świecie w 2024 roku.
Continental stawia na zrównoważony rozwój i innowacje, aby produkcja opon była coraz bardziej ekologiczna. Współpraca z Pyrum Innovations, prace nad alternatywnymi źródłami surowców oraz działania na rzecz gospodarki cyrkularnej to tylko niektóre z inicjatyw, które przybliżają firmę do osiągnięcia ambitnych celów w zakresie neutralności klimatycznej.
Gospodarka odpadami, w tym używanymi oponami, jest dzisiaj ważnym elementem działalności warsztatów motoryzacyjnych. Warto wybrać w tym obszarze rozwiązanie,które zapewnia firmie działanie zgodne z przepisami, a jednocześnie jest wygodne i proste w obsłudze.
To, że z roku na rok przybywa nam elektrycznych aut, nie dziwi już nikogo. Wielu producentów zapowiada, że za kilka lat całkowicie pozbędzie się ze swojej oferty aut spalinowych. Po części jest to polityka firm, po części zostanie to wprowadzone pod naciskiem unijnych regulacji dotyczących norm spalin, których nie będzie spełniało żadne auto z tradycyjnym napędem.
Scandinavian Enviro Systems i Antin Infrastructure Partners poprzez swoją platformę NextGen ogłosiły pod koniec marca utworzenie spółki joint venture. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie pierwszej na świecie grupy zajmującej się recyklingiem opon na dużą skalę. Grupa Michelin, jako ekspert w dziedzinie ekologicznych opon, ma je wspierać. Założeniem jest recykling miliona ton opon rocznie do 2030 r.
Jedna z debat IV Szczytu Klimatycznego Togetair 2023 w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego, 20-21 kwietnia, miała tytuł „Czy globalne kryzysy, wojna i geopolityka zahamują postęp realizacji światowych celów klimatycznych?”
Coraz częściej kierowcy przy wyborze nowego auta interesują się wpływem, jaki jazda nim będzie mieć na środowisko. Nie inaczej jest z oponami. Zaczynamy zwracać uwagę na to, z czego są wykonane, jak łatwo poddają się je recyklingowi i czy procesy niezbędne do ich wykonania również są zrównoważone.
Od dawna wiadomo, że im większy pojazd, tym trudniej przestawić go na ekologiczny napęd, zwłaszcza zeroemisyjny. Poza kwestiami ściśle technicznymi użytkowanie ekologicznego samochodu dostawczego czy ciężarowego musi po prostu się opłacać. O tych problemach traktuje raport „Zielony transport. Stan obecny i perspektywy”.