2018-10-12

Wrc na Łotwie

Rajdowe Mistrzostwa Europy kończą sezon 2018 na Łotwie, Rajdem Lipawy – w którym rozstrzygnięty zostanie ostatni tegoroczny mistrzowski tytuł: w kategorii Junior „Do lat 28”. Wiadome jest tylko jedno: triumfator korzysta z opon Pirelli, tak jak wszyscy pozostali mistrzowie ERC w sezonie 2018 – w tym mistrz w klasyfikacji generalnej Aleksiej Łukjaniuk, który zapewnił firmie Pirelli czwarty z rzędu tytuł mistrza Europy.

Wyjątkowa zdobycz: Wszyscy trzej walczący o tytuł kierowcy startują na oponach Pirelli, zatem nazwisko mistrza w kategorii ERC Junior „Do lat 28” zostanie dodane do listy czempionów na włoskim ogumieniu. Widnieją już na niej Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow (Ford Fiesta R5), mistrz ERC Junior „Do lat 28” i lider kategorii ERC-3 Martins Sesks (Opel Adam R2) oraz mistrz ERC-2 Tibor Erdi Junior (Mitsubishi Lancer).

 

Wyzwanie: 21-letni Rosjanin Nikołaj Griazin (zwycięzca niedawno rozegranego Rajdu Polski), 26-letni mistrz Niemiec Fabian Kreim oraz 24-letni Anglik Chris Ingram, mistrz ERC Junior „Do lat 27” – wszyscy trzej kierowcy, startujący Skodami Fabiami R5, walczą o tytuł w kategorii „Do lat 28” i prawdopodobnie między nimi rozegra się także batalia o zwycięstwo na Łotwie.

 

Kierowcy Pirelli: Poza Griazinem, Kreimem oraz Ingramem grono użytkowników opon Pirelli tradycyjnie liczy wielu kierowców. Jest wśród nich mistrz ERC-2 Tibor Erdi Junior, który zadebiutuje za kierownicą Skody Fabii R5. Tak jak zawsze, firma Pirelli zaopatruje w ogumienie wszystkich uczestników cyklu ERC Junior „Do lat 27”. Nowy mistrz tej kategorii, Martins Sesks, uczci swój sukces na ulicach swojego rodzinnego miasta Lipawy – a jego ojciec jest tam burmistrzem.

 

Opony: Pirelli dostarcza szutrowe opony Scorpion K. Teoretycznie preferowanym wyborem będzie miększa mieszanka K8, ale dostępna będzie także specyfikacja K6. Kierowcy rywalizujący w ERC Junior „Do lat 27” mają do wyboru mieszankę K6 oraz najtwardszą K4.

 

Przepisy: Kierowcy kategorii ERC-1 (samochody R5) oraz ERC-2 (Grupa N) mogą skorzystać maksymalnie z 18 opon podczas całego rajdu, a kierowcy ERC Junior „Do lat 27” mają do dyspozycji po 12 opon.

 

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli powiedział: – Rajd Lipawy to jeden z najszybszych rajdów szutrowych, z bardzo wysokimi średnimi prędkościami. To ważne wyzwanie dla opon, które muszą zapewniać wytrzymałość, precyzję i niezawodność. Z dumą obserwujemy, jak większość młodych europejskich talentów w samochodach klasy R5 wybiera firmę Pirelli. To potwierdzenie naszej filozofii wspierania młodych zawodników, którzy będą także walczyli o najwyższe laury w Rajdzie Lipawy.

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2018 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń