2018-09-25

LNG alternatywą dla diesla

Link Sp. z o.o. rozpoczyna testy Iveco Stralis Natural Power 460 w wersji Low Tractor. Ciężarówka napędzana gazem jest alternatywą do pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Redukcja wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizacja kosztów transportu to główne cele firmy Link Sp. z o.o. w rozpoczynającym się teście ekologicznego ciągnika siodłowego Iveco Stralis NP460 w wersji Low Tractor. Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji.

 

 

Firma Link będzie testować pojazd przez okres trzech tygodni na wyznaczonych trasach międzynarodowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód Iveco Stralis Natural Power 460 Low Tractor wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

 

 

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm  auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

 

 

Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać około 1.200 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

 

Paweł Moder, dyrektor generalny, członek Zarządu LINK Sp. z o.o.:

- Dbanie o aspekt ekologiczny oraz środowisko naturalne na stałe wpisane jest w funkcjonowanie  firmy Link. Nasza firma stale sprawdza najnowsze możliwości oraz technologie pojawiąjące się w segmencie samochodów ciężarkowych. Średni wiek pojazdów w naszej flocie to zaledwie 1,5 roku, co powoduje, że flota Link składa się wyłącznie z ciągników siodłowych z silnikiem wysokoprężnym spełniających normy Euro 6, których emisja jest znacznie niższa w stosunku do poprzednich modeli samochodów ciężarowych. Niemniej jednak stale badamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc ograniczyć wpływ transportu drogowego na środowisko. W związku z tym zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kilkutygodniowego testu pojazdu Iveco Stralis NATURAL POWER 460 w wersji Low Tractor napędzanego ciekłym gazem ziemnym (LNG) po naszych stałych europejskich trasach. Zawsze szukamy rozwiązań zwiększających efektywność naszych usług, komfort pracy naszych kierowców oraz ograniczających skutki ekologiczne naszych działań. Jest to również wpisane w strategię działania całej grupy Waberer’s, której jesteśmy członkiem.

 

Daniel Wolszczak, dyrektor generalny Iveco Poland:

- Firma Link zaufała nam i od wielu lat użytkuje pojazdy Iveco. Cieszy nas fakt, że również w kwestiach zmniejszenia wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne jesteśmy w stanie wesprzeć firmę Link naszymi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym. Oferowane przez Iveco rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że Iveco oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5t do 7,2t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2t do 16t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60 proc. i cząstek stałych o 99 proc., ograniczenie emisji CO2 o 95 proc. w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK. Stralis NP460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych.

 

O firmie Link

Link Sp. z o.o.  [www.linktransport.eu] jest wiodącym dostawcą nowoczesnych rozwiązań w branży TSL. 30-letnie doświadczenia w doskonaleniu procesów transportowo-logistycznych, liczne inwestycje w zespoły specjalistów, nowoczesną flotę oraz technologie pozwalają firmie Link dostarczać usługi najwyższej jakości. Link International Transport specjalizuje się w transporcie drogowym i spedycji na terenie całej Europy, główne kierunki to: Wielka Brytania, Niemcy, Belgia, Holandia, Francja oraz Polska. Link oferuje głównie transport ładunków całopojazdowych (FTL) uzupełniony o transport ładunków częściowych (LTL).. Transporty realizowane są również w systemie Just-in Time.

Flota własna firmy Link obejmuje ponad 1 500 jednostek transportowych, w tym 600 nowoczesnych ciągników siodłowych (średni wiek to niecałe 1,5 roku, normy EURO 6) oraz ponad 900 naczep typu MEGA i MEGA BDE, wspieranych przez dodatkowe zasoby podwykonawców. Link zatrudnia obecnie  ok. 1300 pracowników. Spółka Link oferuje profesjonalną obsługę, bezpieczeństwo, terminowość, elastyczne rozwiązania oraz wysoką jakość świadczonych usług. Firma posiada liczne pozwolenia, licencje oraz certyfikaty wg normy PN-EN ISO 9001, ISO14000, OHSAS18001 i SQAS.

Cały proces transportu w firmie odbywa się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Na elastyczną i dostosowana do wymagań  klientów obsługę wpływa także kilka baz transportowych zlokalizowanych w strategicznych miejscach, pod względem komunikacji w transporcie z krajami Europy. Link posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze międzynarodowych klientów z takich sektorów jak: automotive, AGD, surowce i komponenty, chemia przemysłowa, FMCG oraz materiały budowlane.

Od lipca 2017 r. nowym właścicielem Link Sp. z o.o. jest  koncern WABERER’S International Nyrt, lider na europejskim rynku przewozów całopojazdowych (FTL),  obsługujący szeroką gamę klientów w segmencie międzynarodowym w 28 krajach europejskich w różnych sektorach, posiadający imponującą flotę ponad 4 300 samochodów ciężarowych.

 

O firmie IVECO

IVECO jest marką należącą do grupy CNH Industrial N.V., będącej międzynarodowym liderem w sektorze dóbr kapitałowych, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku (NYSE: CNHI) oraz na Mercato Telematico Azionario Giełdy Włoskiej (MI: CNHI). IVECO projektuje, produkuje i wprowadza na rynek szeroką gamę pojazdów, w tym: lekkie, średnie i ciężkie auta użytkowe, pojazdy przeznaczone do eksploatacji poza utwardzonymi drogami, a także auta do misji terenowych.

Szeroki asortyment produktów marki obejmuje wszystkie segmenty pojazdów użytkowych. Gamę pojazdów dostawczych reprezentuje IVECO Daily z DMC od 3 do 7,2 tony. IVECO Eurocargo wypełnia segment pojazdów dystrybucyjnych oraz pod specjalne zastosowania z DMC od 6 do 18 ton. Grupę pojazdów powyżej 18 ton stanowią IVECO Stralis do zastosowań w transporcie dalekobieżnym, IVECO Stralis X-Way dedykowany min. do zadań komunalnych i budowlanych na drogach utwardzonych oraz w lekkich warunkach terenowych. Gamę dopełnia IVECO Trakker przeznaczony do zadań budowlanych oraz eksploatacji poza drogami utwardzonymi. Pod marką IVECO Astra firma produkuje również pojazdy przeznaczone do eksploatacji w warunkach terenowych czy w kopalniach, wywrotki na podwoziu sztywnym i przegubowym oraz pojazdy specjalistyczne.

IVECO zatrudnia na całym świecie prawie 21 000 pracowników. Firma zarządza zakładami produkcyjnymi w siedmiu krajach w Europie, Azji, Afryce, Oceanii i Ameryce Łacińskiej, gdzie wytwarzane są pojazdy wyposażone w najnowsze i najbardziej zaawansowane technologie. 4200 salonów sprzedaży i stacji obsługi w ponad 160 krajach gwarantuje wsparcie techniczne niezależnie od tego, w którym miejscu na świecie eksploatowany jest pojazd Iveco.

Źródło i fot. CNH Industrial

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń