Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Węgier po starcie z pole position i jeździe na jeden pit stop, ze strategią ultramiękkie/miękkie.Sebastian Vettel z Ferrari zastosował alternatywną strategię miękkie/ultramiękkie i zajął drugie miejsce po starcie z czwartego pola. Z podobnej strategii skorzystał Daniel Ricciardo z Red Bulla, przebijając się z dwunastego pola startowego na czwartą lokatę na mecie. Drugi kierowca Ferrari, Kimi Raikkonen, pojechał na dwa pit stopy i finiszował na podium.
Temperatura nawierzchni utrzymywała się na ekstremalnie wysokim poziomie przez cały wyścig, sięgając 60 stopni Celsjusza tuż przed startem.
Wszystkie zespoły poza Haasem pozostają na Węgrzech, na drugą sesję testów w trakcie sezonu – która odbędzie się we wtorek i środę. Zespół Toro Rosso skorzysta z drugiego samochodu i będzie pracował nad prototypowymi oponami Pirelli na sezon 2019.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
- Po deszczowych kwalifikacjach zespoły mogły swobodnie wybrać gładkie opony na start wyścigu, co poskutkowało przedzieleniem strategii w kilku zespołach. Przede wszystkim Sebastian Vettel poszedł w innym kierunku niż jego bezpośredni rywale, dzięki czemu mógł przesunąć się do przodu w porównaniu z pozycją startową – tak jak Daniel Ricciardo. Dane zebrane podczas piątkowych treningów były na tyle wiarygodne, że udało się opracować strategie wyścigowe, a nawierzchnia toru po deszczu właściwie wróciła do stanu pierwotnego. W całej stawce zastosowano zróżnicowaną taktykę, a zespoły zrobiły dobry użytek ze wszystkich trzech mieszanek, które dobrze wytrzymały wysokie temperatury nawierzchni, zbliżone do najwyższych przez nas odnotowanych.
NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY
POŚREDNIE |
MIĘKKIE |
ULTRAMIĘKKIE |
Alonso - 1.22,090 |
Raikkonen – 1.20,292 |
Ricciardo – 1.20,012 |
Hartley - 1.22,612 |
Hamilton – 1.21,107 |
Vettel – 1.20,056 |
Sainz - 1.22,774 |
Magnussen – 1.21,302 |
Hulkenberg – 1.21,261 |
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
OPONY |
KIEROWCA |
LICZBA OKRĄŻEŃ |
POŚREDNIE |
Ericsson |
62 |
MIĘKKIE |
Bottas |
55 |
ULTRAMIĘKKIE |
Gasly |
32 |
PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – WĘGRY 2018
Hamilton: UMn Mn (25) 1
Vettel: Mn UMn (39) 1
Raikkonen: UMn Mn (14) Mu (38) 2
Ricciardo: Mn UMn (44) 1
Bottas: UMn Mn (15) 1
Gasly: UMn Mn (32) 1
Magnussen: UMn Mn (31) 1
Alonso: Mn Pn (39) 1
Sainz: Mn Pn (25) 1
Grosjean: UMn Mn (29) 1
Hartley: UMn Pn (24) 1
Hulkenberg: Mn Pn (23) UMn (50) 2
Ocon: Mn UMn (39) 1
Perez: UMn Mn (22) 1
Ericsson: UMn Pn (6) 1
Sirotkin: Mn Pn (31) 1
Stroll: Pn UMn (47) 1
Vandoorne: Mn Pn (40) 1 (NU)
Verstappen: UMn 0 (NU)
Leclerc: Mn 0 (NU)
ŁĄCZNA LICZBA PIT STOPÓW: 20
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.
UM = Ultramiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
NU = Kierowca nie ukończył wyścigu
źródło:Pirelli