2018-07-02

F1: Podsumowanie GP Austrii

Max Verstappen z Red Bulla wygrał Grand Prix Austrii Formuły 1 na Red Bull Ringu, stosując strategię jednego pit stopu supermiękkie/miękkie.

Wyższa niż w poprzednich dniach temperatura nawierzchni skłoniła zespoły do jazdy nie tylko na jeden, lecz także na dwa postoje. W pierwszej dziesiątce zawodów można też było zauważyć szeroki wachlarz strategii i niezwykle dużo awarii samochodów.

 

 

Na nieprzewidywalny wyścig o Grand Prix Austrii miała wpływ sięgająca 40 stopni Celsjusza temperatura nawierzchni, znacznie wyższa niż podczas kwalifikacji. W przypadku niektórych samochodów te warunki spowodowały powstanie pęcherzy na oponach, zmuszając zespoły do zastosowania zróżnicowanych strategii na wyścig. Kierowcy, którzy finiszowali w pierwszej dziesiątce, zastosowali różne odmiany strategii jednego pit stopu, ale niektóre samochody na dalszych pozycjach zatrzymywały się dwukrotnie. Doszło też do niezwykle wielu awarii samochodów, co zmieniło oblicze walki o mistrzowskie tytuły.

Max Verstappen z Red Bulla wygrał „domowy wyścig” swojego zespołu. Reprezentant gospodarzy startował z czwartego pola jako jeden z kierowców z pierwszej dziesiątki, którzy ruszali na mieszance supermiękkiej. Najlepszy czas okrążenia uzyskał drugi na mecie Kimi Raikkonen, który dokonał tego na przedostatniej rundzie.

- To był szczególnie trudny wyścig na szybkim Red Bull Ringu, przy znacznie wyższej temperaturze nawierzchni niż podczas poprzednich dwóch dni jazd na tym torze – skomentował Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Poskutkowało to pojawianiem się pęcherzy na oponach niektórych samochodów (ale nie tych, które finiszowały w pierwszej trójce) i w ślad za tym różnymi odmianami strategii jednego bądź dwóch pit stopów. To zjawisko zostało spotęgowane w przypadku prawie wszystkich kierowców, którzy na drugi przejazd założyli miękkie opony. To ogumienie zużywa się wolniej niż inne mieszanki wybrane na ten weekend, a utrzymująca się grubsza warstwa gumy zachowuje wyższą temperaturę  i jest bardziej podatna na powstawanie pęcherzy. Te okoliczności przyniosły nam emocjonujący i pełny napięcia wyścig, który wprowadził nieco zamieszania do walki o mistrzowskie tytuły przed rozgrywanymi w najbliższy weekend zawodami na Silverstone.

 

Najlepsze czasy okrążeń z rozbiciem na opony

Miękkie (Raikkonen - 1.06,957/ Vettel - 1.07,082/ Verstappen - 1.07,442).

Supermiękkie (Hamilton - 1.07,241/ Ricciardo - 1.07,591/ Ericsson - 1.08,216).

Ultramiękkie (Raikkonen - 1.08,954/ Sirotkin - 1.08,971/ Vettel - 1.09,232).

 

Najdłuższe przejazdy na oponach 

Miękkie (Verstappen, Raikkonen, Vettel - 56); supermiękkie (Hartley - 54); ultra miękkie (Magnussen - 28)   

 

 

Przewidywalność prognozy Pirelli

Max Verstappen wygrał wyścig po jeździe na tylko jeden pit stop, zgodnie z naszymi przewidywaniami. Wystartował z czwartego pola na supermiękkiej mieszance i na 15. okrążeniu zjechał po miękkie opony. Pozostali kierowcy, którzy finiszowali w pierwszej dziesiątce, także zatrzymywali się po jeden raz, ale większość ruszała na ogumieniu ultramiękkim. Paru kierowców z czołówki wykonało po dwa pit stopy, ale nie ukończyli oni wyścigu.

 

 

Podsumowanie Pit Stopów na GP Austrii 2018

  1. Verstappen: SMu/Mn (zmiana - 15)
  2. Raikkonen: UMu/Mn (zmiana - 15)
  3. Vettel: UMu/Mn (zmiana - 15)
  4. Grosjean: UMu/ Mn (zmiana - 15)
  5. Magnussen: UMu/Mn (zmiana - 28)
  6. Ocon: SMn/Mn (zmiana - 15)
  7. Perez: SMn/Mn (zmiana - 27)
  8. Alonso: SMn/Mn (zmiana - 15)
  9. Leclerc: SMn/ Mn (zmiana - 15)
  10. Ericsson: Mn/ SMn (zmiana - 45)
  11. Gasly: SMn/Mn (zmiana - 15)
  12. Sainz: UMu/Mn (zmiana - 15)/ SMn (zmiana - 34)
  13. Sirotkin: SMn/Mn (zmiana - 24)/ UMn (zmiana - 60)
  14. Stroll: UMn/Mn (zmiana - 15)/ SMn (zmiana - 65)
  15. Vandoorne: SMn/Mn (zmiana - 1)/ Mn (zmiana - 40)
  16. Hamilton: SMu/Mn (zmiana - 25)/ SMn (zmiana - 52) (NU)
  17. Hartley: SMn (bez zmiany) (NU)
  18. Ricciardo: SMu/Mn (zmiana - 15)/ SMu (zmiana - 38) (NU)
  19. Bottas: SMu (bez zmiany) (NU)
  20. Hulkenberg: UMu (bez zmiany) (NU)

 

Łączna liczba pit  stopów: 23

Wyjaśnienie: UM - ultramiękka mieszanka; SM - supermiękka mieszanka; M - miękka mieszanka; N - nowy komplet; U - używany komplet; NU - kierowca nie ukończył wyścigu.

Źródło, fot. i graf. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń