Firma Apollo Vredestein zaprezentowała na targach w Kolonii nową oponę zimową o ultrawysokich osiągach. Jest to Vredestein Wintrac Pro.
Nowa opona została opracowana, by zapewnić bardzo dobrą wydajność zimą najmocniejszym samochodom. Wintrac Pro odpowiada na rosnące potrzeby rynku w segmencie ultrawydajnych opon o średnicy 17 cali i większej. Nowa zimowka nie ustępuje innym modelom w zakresie osiągów, zapewniając maksymalną przyczepność podczas pokonywania zakrętów, krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni i znakomite właściwości jezdne, nawet przy dużych prędkościach. Wintrac Pro jest dostępna w indeksie prędkości Y, co sprawia, że jest odpowiednia do stosowania przy prędkościach sięgających 300 km/h. Atutem opony jest atrakcyjny wzór, który został stworzony we współpracy z biurem projektowym Giugiaro, oraz technologia.
Nowa generacja surowców
Nowa Wintrac Pro jest świadectwem ewolucji marki Vredestein w kategoriach struktury i budowy, a największa innowacja dotyczy zastosowanych materiałów. Unikalne wykorzystanie żywic o wysokiej zawartości krzemionki w mieszance bieżnika zapewnia najlepsze możliwe prowadzenie i hamowanie na śniegu oraz mokrej nawierzchni.
Bieżnik opony Wintrac Pro wyposażono także w nową konstrukcję wycięć i rowków. Środkowe rowki i lamelki w barku umieszczone są pod ostrym kątem, aby zapewnić najlepszą możliwą przyczepność na śniegu, zaś lamelki poziome w obszarze środkowym gwarantują wyjątkową hamowanie i przyspieszanie.
Długa i owalna powierzchnia poprawia odprowadzanie wody z bieżnika, zwiększając wydajność na mokrych nawierzchniach. Zapewnia to bezpośrednią reakcję układu kierowniczego i dobre wyważenie podczas pokonywania zakrętów.
Najwyższe osiągi
Wprowadzone innowacje wymagały długiego okresu symulacji, jak również wszechstronnych testów laboratoryjnych oraz testów na zewnątrz w warunkach zimowych. Celem firmy Apollo Vredestein było stworzenie opony, która została nie tylko sprawdzona na desce kreślarskiej, lecz również w terenie. Wewnętrzne badania wykazały znakomite efekty w postaci poprawy o ponad 15 proc. w zakresie przyczepność na śniegu i o 10 proc. przy hamowaniu na mokrej powierzchni w porównaniu z poprzednim modelem Wintrac xtreme S i pokazały, że opony Wintrac Pro osiągają najwyższą wydajność w segmencie ultrawysokich osiągów.
Wyboru pierwszego zestawu rozmiarów dokonano z myślą o samochodach takich jak nowy model Audi A6, BMW serii 5, Volvo V90, Mercedes klasy C, jak również Porsche, Tesla i inne marki typu premium. Opona Wintrac Pro jest obecnie dostępna w 30 z 35 planowanych rozmiarów. Pozostałych 5 rozmiarów pojawi się na rynku już wkrótce. Później zakres zostanie powiększony do ponad 100 rozmiarów.
Źródło i fot. Apollo Vredestein