W kwietniu europejski rynek motoryzacyjny odnotował najlepsze wyniki od 2008 roku, uzyskująć wzrost o 9,0 proc., co przełożyło się na rejestrację 1,34 mln samochodów. Oznacza to, że sytuacja przemysłu motoryzacyjnego znacznie się poprawiła po spadku o 5,2 proc., jaki zanotowano w marcu 2018 r.
Kwietniowy wzrost jest najwyższym miesięcznym wzrostem od marca 2017 r., który w ujęciu rocznym wzrósł do 5 607 856 rejestracji, co stanowi zwiększenie procentowe o 2,5 punktu w porównaniu z rokiem poprzednim.
Rynek brytyjski powrócił na ścieżkę wzrostu - w kwietniu liczba rejestracji wzrosła o 10,4 proc, co stanowi najwyższy miesięczny wzrost od czerwca 2015 roku. Jednak, jak wyjaśnia Felipe Munoz, Globalny Analityk JATO: - Powodem tego są dwa dodatkowe dni sprzedaży w kwietniu, znaczenie ma również wdrożenie podatku VED. W marcu 2017 r. wielu konsumentów kupowało swoje pojazdy przed zmianami, co poprawiło wyniki marcowe, ale spowodowało, spadek sprzedaży w kwietniu, który wpłynął na wyniki z kwietnia 2018 r. w ujęciu rok do roku.
Jedynym rynkiem, na którym odnotowano spadek, była Szwajcaria, natomiast w Niemczech zarejestowano 314 055 pojazdów, na co wpłynął wzrost popytu na samochody typu SUV (+23proc.) , dzięki dobrym wynikom Volkswagena TRoca i Forda Kugi. Niepewność polityczna nie miała wpływu na rynek włoski, ponieważ liczba prywatnych rejestracji zwiększyła ogólne wyniki.
Wyniki z 18 rynków pokazują, że w kwietniu liczba rejestracji diesli nadal spadała, osiągając zniżkę o 13,2proc. do 453.500 sztuk i udział w rynku 36,7 proc. Straty diesli wzrosły na na rzecz samochodów benzynowych. Silny popyt zwiększył ich wolumen do 692 300 sztuk - udział w rynku wyniósł 56,1 proc. Alternatywe źródła napędu nadal zyskują na rynku, a ich objętość wzrosła o 53,5 proc., co przedłada się na 5,5 proc. łącznej liczby pojazdów zarejestrowanych.
Volkswagen Golf po raz kolejny był najpopularniejszym modelem w Europie, nowy T-Roc nadal wspinał się w rankingach i zanotował najwyższy wolumen z najnowszych Suvów na rynku. Zanowtował 12 950 rejestracji i był 26. najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w kwietniu, wyprzedzając innych dużych graczy, takich jak Audi A4, Renault Megane, Fiat Panda i Toyota C-HR. Inne modele, które w kwietniu wypadły dobrze, to Ford Fiesta, Dacia Sandero, Renault Captur, Ford Focus, Peugeot 3008 i Toyota Yaris. W kolejnych rankingach Toyota C-HR, Mercedes GLC, BMW serii 5, Ford Ecosport i Renault Scenic również zanotowały dobre miesiące i zwiększyły swoją objętość. Wśród nowości na rynku, Citroen C3 Aircross był 45. najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, podczas gdy Opel Crossland i Seat Arona zajęły odpowiednio 53. i 54. miejsce.