Ciągłe wysiłki BIPAVER-u (europejskie stowarzyszenie branży przemysłu bieżnikowania) i jego stowarzyszeń członkowskich na rzecz uzyskania od Komisji Europejskiej środka przeciwko "niezrównoważonemu rozwojowi przywozu tanich chińskich opon ciężarowych" odniosły pierwszy sukces.
7 maja 2018 r. Komisja Europejska opublikowała w Dzienniku Urzędowym UE pod numerem L116/8 rozporządzenie UE 2018/683 z dnia 4 maja 2018 r., w którym nakłada się tymczasowe cło antydumpingowe na chińskie opony samochodów ciężarowych i autobusów. Zostały one obecnie ustalone na tymczasową bezwzględną kwotę 52,85-82,17 EUR za importowaną oponę, w zależności od producenta. Rozporządzenie UE weszło w życie od momentu jego opublikowania, tj. 7 maja i ma początkowo obowiązywać przez sześć miesięcy, tj. do czasu ostatecznej decyzji Komisji Europejskiej, a następnie przez trzy lata. W tym kontekście zostanie również podjęta decyzja, w jakim zakresie z mocą wsteczną (od dnia 3 lutego 2018 r.) będzie miało zastosowanie cła.