2018-03-27

Pirelli w rajdach

Rajdowe Mistrzostwa Europy oraz Rajdowe Mistrzostwa Włoch rozpoczęły się odpowiednio na szutrowych drogach Azorów oraz asfalcie Rally Il Ciocco. Obie imprezy przyniosły takie same rezultaty, w postaci zdecydowanych zwycięstw kierowców Pirelli.

 

Na portugalskim archipelagu dominował rosyjski zawodnik Aleksiej Łukjaniuk za kierownicą swojego Forda Fiesty R5 na szutrowych oponach Pirelli Scorpion. We Włoszech rządził dziesięciokrotny mistrz kraju Paolo Andreucci, jadący na asfaltowym ogumieniu Pirelli P Zero.

 

Kolekcję sukcesów Pirelli powiększyły triumfy w kategoriach juniorskich: ERC Junior „Do lat 28” dla samochodów czteronapędowych (Chris Ingram, Skoda Fabia R5), ERC Junior „Do lat 27” dla samochodów z napędem na przednią oś (Diogo Gago, Peugeot 208 R2B) oraz w Mistrzostwach Włoch Junior „Do lat 26” (Tommaso Ciuffi, Peugeot 208 R2B).

 

Rajd Azorów: decydująca rola jakości i wytrzymałości opon Pirelli Scorpion K

Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow na pokładzie wyposażonego w ogumienie Pirelli Forda Fiesty R5 prowadzili od drugiego odcinka specjalnego. Wykorzystali skuteczność opon Pirelli Scorpion K i KM, które zapewniły nie tylko doskonałe osiągi, ale także świetną wytrzymałość na piaszczystych, ale szorstkich trasach wulkanicznej wyspy Świętego Michała. Bardziej wyważone niż w poprzednich latach podejście Rosjanina potwierdziło jego status faworyta do przejęcia schedy po Kajetanie Kajetanowiczu, który na oponach Pirelli wywalczył trzy tytuły Mistrza Europy z rzędu. Za Łukjaniukiem na Azorach finiszowali dwaj portugalscy kierowcy, Ricardo Moura i Bruno Magalhaes.

 

Czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w kategorii ERC Junior „Do lat 28” zajął Anglik Chris Ingram – zeszłoroczny triumfator ERC Junior „Do lat 27” na oponach Pirelli – po walce z Martinem Kocim. Równie zaciętą walkę stoczyli czołowi kierowcy samochodów z napędem na przednią oś. Przez długi czas prowadził Martin Sesks (Opel Adam), ale zanotował straty czasowe wskutek problemów ze skrzynią biegów. Dwie pierwsze lokaty przejęli startujący Peugeotami 208 R2 Diogo Gago i Efren Llarena, a Łotysz uzupełnił skład na podium.

 

Rally Il Ciocco: Andreucci i opony Pirelli P Zero ponownie na czele

Rajdowe Mistrzostwa Włoch rozpoczęły się od potwierdzenia zeszłorocznej formy: triumfu załogi Paolo Andreucci/Anna Andreussi, startującej Peugeotem 208 T16 na oponach Pirelli P Zero RK7. Za nimi finiszował kolejny samochód na ogumieniu Pirelli: Ford Fiesta R5, za kierownicą którego zasiadał Andrea Crugnola. Andreucci objął prowadzenie w toskańskiej imprezie po pierwszym prawdziwym odcinku specjalnym i prowadził aż do mety, wygrywając większość prób.

 

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli: – Dla Pirelli był to najlepszy możliwy sposób na potwierdzenie skuteczności i osiągów naszych opon, zarówno asfaltowych P Zero, jak i szutrowych Scorpion. Nasi kierowcy mocno rozpoczęli zmagania w dwóch cyklach mistrzowskich, które słyną z dużych wymagań stawianych przed oponami – zarówno jeśli chodzi o charakterystykę nawierzchni na odcinkach, jak i czystych liczb – wśród samochodów z napędem na cztery oraz na dwa koła.

 

źródło: Pirelli

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń