Kiedyś o przyszłości motoryzacji decydowały silniki, design czy cena. Dziś coraz częściej znaczenie ma tu geopolityka. Najnowszy kryzys wokół producenta chipów Nexperia ponownie pokazuje, że nawet najmniejszy półprzewodnik potrafi zatrzymać całą fabrykę samochodów.
Od tego roku Continental może wytwarzać opony w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w swojej fabryce w Lousado. Producent zrobił tym samym istotny krok w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest produkcja całkowicie neutralna pod względem emisji CO2.
Bridgestone, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, Arlanxeo, wiodący na świecie producent kauczuku syntetycznego oraz Solvay, jedna z czołowych firm naukowych i światowy lider w produkcji krzemionki wysokodyspersyjnej (Highly Dispersible Silica - HDS), ogłosiły wprowadzenie TECHSYN - nowej technologii w produkcji opon. Dzięki TECHSYN, opony zyskują większą wydajność i są bardziej przyjazne dla środowiska.
Za kilka tygodni w fabryce Pronar w Narewce nastąpi rozruch dwóch pras do stali o nacisku 3 i 5 tysięcy ton na cm kw. Nowe urządzenia umożliwią rozszerzenie oferty firmy na potrzeby najpotężniejszych maszyn budowlanych i pozwolą na awans Pronaru z trzeciego na drugie miejsce producentów kół tarczowych na świecie. Jak wszystkie linie produkcyjne w Pronarze, także i ta została zaprojektowana przez inżynierów pracujących w przedsiębiorstwie.
Fabryka Bridgestone w Stargardzie rozpoczęła produkcję opon ciężarowych 12 lat temu i w tym czasie wyprodukowała 10 milionów opon. Polski zakład japońskiego koncernu jest jednym z najnowocześniejszych w Europie i dziennie może powstawać tu ponad 4 tys. opon do samochodów ciężarowych i autobusów.
W Fabryce Bridgestone Stargard uruchomiony został nowy, w pełni zautomatyzowany Magazyn Wysokiego Składowania. Obiekt jest niemal dwukrotnie większy i szybszy od magazynu poprzedniej generacji, a do tego dostosowany do specyficznych wymagań całej fabryki, od Operatora, przez wszystkie Działy Jakościowe i Technologiczne, po Mechanika Utrzymania Ruchu. Powstał z myślą o oszczędzaniu energii, łatwej diagnostyce i przyjaznej obsłudze. Magazyn przeznaczony jest do przechowywania opon niezwulkanizowanych („surowe opony”).
W poniedziałek, 20 kwietnia Bridgestone EMIA wznawił produkcję w swoich europejskich fabrykach we włoskim Bari i Lanklaar w Belgii. Francuski zakład w Béthune rozpoczał prace dzień później - 21 kwietnia br.
Mimo pandemii koronawirusa firma Pronar, specjalista w dziedzinie techniki rolniczej i komunalnej, produkujący m.in. felgi i koła, nie zwalnia tempa. Firma wdrożyła wszelkie niezbędne środki, aby zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie ponad 2 tysięcy pracowników spółki, jak również zabezpieczyć płynność produkcji, dzięki czemu odbiorcy i partnerzy handlowi mogą liczyć na dostawy jej produktów.
Koncern Bridgestone EMIA ogłosił dzisiaj, że w odpowiedzi na sytuację biznesową i zapotrzebowanie klientów, poszczególne fabryki w sieci produkcyjnej będą powoli wznawiać prace.
W nawiązaniu do ogłoszenia o czasowym wstrzymaniu produkcji zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica SA poinformował, że podjął decyzję o przedłużeniu wstrzymania produkcji w dębickiej fabryce. Produkcja zostaje zawieszona na okres kolejnych dwóch tygodni - do 17 kwietnia 2020.