Eksperci z Grupy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, przygotowali zestawienie samochodów używanych w kategorii cenowej 5-10 tys. zł, które doskonale sprawdzą się w każdej rodzinie. Podstawowymi kryteriami doboru aut prezentowanych w zestawieniu były: stosunek ceny do jakości, rodzaj napędu, zużycie paliwa, pojemność bagażnika i awaryjność.
Duże auta w niskiej cenie stanowią jedną z najmocniejszych kategorii sprzedażowych w AAA AUTO od lat. - Zdarza się jednak, że kupujący mają wątpliwości przed podjęciem decyzji o kupnie dużego, a zarazem taniego samochodu. Jednak to co tanie, nie musi być gorsze. Często taki samochód jest bardzo dobrze wyposażony, a po dokonaniu gruntownego przeglądu i drobnych napraw, może jeszcze kilka lat służyć jako niezawodny środek transportu dla całej rodziny. Warto zaznaczyć, że sprzedawane u nas auta przechodzą skrupulatną kontrolę techniczną, a kupujący otrzymują kompleksową informację na temat ich obecnego stanu – powiedział Frantisek Svec, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
Ranking najlepszych rodzinnych samochodów używanych w kategorii 5-10 tys.zł według AAA AUTO:
Volkswagen Passat B5 kombi – to najlepiej sprzedający się model auta rodzinnego w tym zakresie cenowym. Najczęściej poszukiwany jest w kolorze srebrnym lub niebieskim,
z silnikiem 1.9 TDI i manualną skrzynią biegów. Dobrym wyborem są również czterocylindrowe silniki benzynowe 1.8T, 2.0 i 1.6.
Zalety:
duże i przestronne kombi
wysoka jakość wykonania wnętrza – nawet po latach użytkowania wnętrze samochodu wciąż znakomicie wygląda
łatwa dostępność części zamiennych
trwałe systemy napędu (dotyczy jedynie silników czterocylindrowych).
Wady i awaryjność:
mniej wytrzymała oś przednia
jeśli chcemy uniknąć problemów, należy brać pod uwagę zakup pojazdu z napędem na przednią oś i z manualną skrzynią biegów
nie należy kupować wersji z silnikiem V6 TDI, który jest najbardziej awaryjny
szeroka oferta modeli na rynku, ale trudno jest znaleźć wśród nich zadbany samochód
Škoda Octavia kombi – zajmuje drugie miejsce wśród najczęściej wybieranych aut w tym segmencie cenowym. Niewiele mniejsza od Passata, ale oferuje dość przestronne wnętrze. Najczęściej poszukiwana jest w kolorze srebrnym
z silnikiem 1.9 TDI i manualną skrzynią biegów. Dobrym wyborem są również wszystkie silniki benzynowe.
Zalety:
przestronne kombi
dobra jakość wykonania wnętrza
łatwa dostępność części zamiennych
szeroka oferta samochodów na rynku
trwałe systemy napędu (dotyczy jedynie silników czterocylindrowych).
Wady i awaryjność:
mniej wytrzymała oś przednia
jeśli chcemy uniknąć problemów, należy brać pod uwagę zakup pojazdu z napędem na przednie koła i z manualną skrzynią biegów
uwaga na korozję, zwłaszcza na łączeniu przedniego końca progu i przednich błotników.
Ford Galaxy – duży minivan najczęściej wybierany w kolorze niebieskim z silnikiem 1.9 TDI oraz manualną skrzynią biegów.
Zalety:
często wyposażone w siedem foteli, przy czym dwa w ostatnim rzędzie są pełnowymiarowe
wysoka jakość wykonania wnętrza
łatwa dostępność części zamiennych.
Wady i awaryjność:
uwaga na korozję progów
znalezienie dobrze zachowanego egzemplarza bywa trudne
mało efektywne ogrzewanie, potrzeba dużo czasu zanim ogrzeje się całe wnętrze.
Citroen Xsara Picasso – najbardziej poszukiwany z silnikiem 1.8 16V, w kolorach szarym lub srebrnym, wyposażony w manualną skrzynię biegów. Warto również wybrać dowolny silnik benzynowy lub diesel 2.0 HDI, o ile nie jest nadmiernie zużyty.
Zalety:
atrakcyjny minivan z przestronnym wnętrzem
dość wysoki komfort jazdy
Wady i awaryjność:
uwaga na korozję (zwłaszcza progów)
uwaga na stan osi tylnej – jeśli jest w złym stanie, naprawa nie należy do najtańszych
niezawodne są w szczególności modele na benzynę.
Opel Zafira - popularnymi silnikami są zarówno te na olej napędowy, jak też na benzynę i chociaż są porównywalne, najwięcej aut sprzedaje się z silnikiem diesla. Najcześciej wybierane są modele z silnikami 2.0 DTI i 1.8 16V, w kolorach srebrnym i czarnym, z manualną skrzynią biegów.
Zalety:
przemyślana organizacja wnętrza pojazdu, które jest bardzo pakowne
siedzenia w trzecim rzędzie składają się aż do poziomu podłogi i nie ma potrzeby ich wyjmowania, natomiast siedzenia w rzędzie środkowym są przesuwane
Wady i awaryjność:
modele z silnikami na benzynę mogą zużywać więcej oleju
z kolei modele z dieslem bywają awaryjne
uwaga na korozję głównie elementów nośnych karoserii i mocowania osi.
źródło: AAAauto