Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, zaprezentował dziś nową Globalną Politykę Zrównoważonych Zakupów, która umożliwi lepszą współpracę z dostawcami i promocję dobrych praktyk. Nowe zasady zdecydowanie usprawnią komunikację ze wszystkimi kontrahentami i pozwolą osiągnięcie długoterminowych korzyści środowiskowych, społecznych oraz gospodarczych.
- Wprowadzenie nowej polityki jest dla nas kluczowe. Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie i mamy jasno zdefiniowane ramy prowadzenia biznesu, rozwoju produktów oraz naszych relacji z klientami i lokalnymi społecznościami. Nadal jednak chcemy się w tych aspektach rozwijać - powiedział Masaaki Tsuya, Dyrektor Generalny Bridgestone Corporation. - Mamy duży wpływ na to, jak wygląda oddziaływanie przemysłu na otoczenie i ludzi na całym świecie. To duża odpowiedzialność. Chcemy zachęcić naszych dostawców i partnerów do wspólnego zrównoważenia procesu dostaw. Konieczna jest współpraca ze wszystkimi podmiotami w branży i z różnymi grupami odbiorców. Dzięki temu będziemy w stanie zwiększać świadomość społeczną na tym polu – dodał Masaaki Tsuya.
Zgodnie z hasłem „Our Way to Serve”, naszym celem jest korzystanie tylko ze zrównoważonych surowców. Nowa polityka gwarantuje osiągnięcie takiego stanu rzeczy do 2050 roku i w latach późniejszych. Łączy ona wszystkie stosowane dotąd wytyczne w jeden dokument, który jasno określa wymagania dotyczące współpracy z Bridgestone. Wykorzystujemy znaczne ilości naturalnego kauczuku i dlatego bardzo zależy nam na maksymalnym zrównoważeniu procesu jego dostaw. Nasza polityka obejmuje cztery główne obszary:
Transparentność – w tym przejrzystość działań i dobre zarządzanie;
Przestrzeganie norm i przepisów – przestrzeganie przepisów i regulacji obowiązujących w miejscach, w których Bridgestone prowadzi działalność;
Jakość, koszt, dostawa i innowacja – zapewnienie terminowej, rozsądnej cenowo dostawy produktów i usług najwyższej jakości przy jednoczesnym wdrażaniu innowacyjnych technologii;
Zrównoważone dostawy – propagowanie dostaw przyjaznych dla środowiska i człowieka, uwzględniających konieczność oszczędności wody, ochrony gruntów i dbania o ludzkie zdrowie i bezpieczeństwo
Opracowując nową politykę Bridgestone konsultował się z międzynarodowymi ekspertami, organizacjami pozarządowymi (NGO), dostawcami materiałów, producentami kauczuku i kluczowymi klientami. Chcieliśmy mieć pewność, że polityka jest kompleksowa, odzwierciedla standardy branżowe i najlepsze praktyki oraz jest skutecznie wdrażana.
Nowe zasady, dostępne w 12 językach, będą wdrażane, regulowane i egzekwowane regionalnie. Podczas ich wprowadzania najważniejsza będzie współpraca z dostawcami, klientami i ekspertami branżowymi. W ciągu najbliższych 18 miesięcy firma będzie na bieżąco kontrolować czy nowa polityka jest przez nich wprowadzana w życie. Pod koniec tego okresu dostawcy otrzymają specjalny kwestionariusz samooceny.
Bridgestone jest również zaangażowany we współpracę z uniwersytetami, stowarzyszeniami branżowymi i organizacjami pozarządowymi. Daje nam to możliwość ciągłej poprawy naszych działań.
Poniżej dodatkowe informacje na temat Globalnej Polityki Zrównoważonego Zaopatrzenia oraz zobowiązań CSR Bridgestone:
Strona poświęcona Globalnej Zrównoważonej Polityce Zakupowej Bridgestone
Strona poświęcona naszej misji wyrażanej hasłem Our Way to Serve oraz portal dotyczący CSR
Raport Bridgestone na temat zrównoważonego rozwoju w 2016 r.
Najnowsze osiągnięcia Bridgestone w zakresie zrównoważonego rozwoju wyodrębnione w “the Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World)” i “RobecoSAM’s Silver Class Sustainability Award”
źródło: Bridgestone