Kenda Tyre została oficjalnym dostawcą opon do Mistrzostw Formuły DRIFT PRO. Producent dołącza do czterech innych dostawców i zapewni zespołom kolejnego konkurencyjnego partnera w zakresie opon, który pomoże im znaleźć się na podium.
Daniel Duda, zawodnik Stag Rally Team, jest pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki Stag. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.
Drift Open to jedna z czołowych lig driftingowych w Polsce. Swoją działalność rozpoczęła w 2008 roku i od tej pory z sukcesami buduje pozytywny wizerunek tej dyscypliny motorsportu. Z roku na rok zyskuje coraz szersze grono zadowolonych widzów, a także skupia wokół siebie coraz większą liczbę profesjonalnych zawodników, a także tych stawiających pierwsze kroki w driftingu.
Paweł Trela, jeden z najbardziej utytułowanych polskich drifterów, zakończył sezon 2014 na trzecim miejscu w międzynarodowej serii Eastern Europe Drift Championship (EEDC). Kierowca i konstruktor jedynego na świecie Opla GT przystosowanego do driftu już zaczął przygotowania do kolejnego sezonu. Od 2012 r. zawodnika wspiera Castrol EDGE.
W dniach 12-13 lipca odbyła się kolejna runda driftowych zmagań King of Europe 2014. Zawody przeprowadzono w Polsce na torze Jastrząb niedaleko Radomia. Oficjalnym sponsorem całego turnieju jest firma Dotz, a podczas imprezy można było odwiedzić stoisko firmy Alcar Polska.
We wrześniowym numerze, przedstawiliśmy krótką historię driftu, a także zasady punktowania zawodników w przejazdach. W tym opiszemy techniki wprowadzania auta w ślizg oraz jak wyglądają zawody driftingowe.
Niejednokrotnie na naszych łamach pisaliśmy o zawodach driftingowych, jednak wielu naszych Czytelników może nie wiedzieć, na czym dokładnie polega ten sport i jakie zasady w nim obowiązują. Dlatego w tym numerze przybliżymy tę jedną z najbardziej efektownych dyscyplin motorowych.
Jakub Przygoński, zawodnik Orlen Team, ustanowił światowy rekord Guinnessa prędkości jazdy w drifcie. Niesamowity wynik – 217,97 km/h – kierowca uzyskał 3 września br. na dawnym lotnisku wojskowym w Białej Podlaskiej. Poprzedni rezultat z czerwca 2013 r. wynosił 183,33 km/h.
W ramach III Rundy Drfitingowych Mistrzostw Polski, Płock gościł (22-23 czerwca) najlepszych zawodników driftingowych z Polski i Europy. Atrakcji i emocji nie brakowało, bo oprócz podziwiania sunących aut bokiem, można było skoczyć z bungee, obejrzeć pokazy rolkarzy w skateparku, pościgać się na symulatorze Nissan GT, czy poprowadzić miniaturowe auto na torze driftingowym.
4 maja, po raz kolejny na teren Moto-Parku przy ulicy Bielańskiej 66 w Toruniu przybyły tysiące fanów niemieckiej marki rodem z Monachium. Objęty honorowym patronatem prezydenta Torunia Michała Zaleskiego i organizowany przez BMW M-Power Club zlot, z roku na rok przyciąga coraz więcej uczestników, jak i widzów z Polski i zagranicy.
W 2013 r. czekają nas emocje podczas sześciu rund Driftingowych Mistrzostw Polski w różnych miastach kraju. Tegoroczne DMP połączone będą z I rundą Driftingowych Mistrzostw Europy Wschodniej. Sponsorem mistrzostw ponownie został Dotz, marka należąca do znanego producenta felg, firmy Alcar.
Firma Alcar lubi trudne wyzwania. Jednym z nich był udział w cyklu Driftingowych Mistrzostw Polski, których finał odbył się na motocrossowym torze w Poznaniu. W końcu po to, by jeździć autem, oprócz opon potrzebne są dobre felgi - stalowe lub alu. A dostawcą takich z pewnością jest firma Alcar Polska. Piąta i ostatnia eliminacja w tym roku przyciągnęła tysiące kibiców żądnych mocnych wrażeń.
Łódzka firma Trade-Stomil, wyłączny dystrybutor japońskich opon Toyo Tires na rynku polskim, będzie sponsorem tytularnym i jednym ze współorganizatorów Mistrzostw Polski w Driftingu - Toyo Drift Cup 2008. Toyo od lat jest sponsorem i propagatorem tej nowej dyscypliny sportu, jaką jest drifting.
Na Torze w Poznaniu, 3 października, odbyły się pierwsze w Polsce i pierwsze w naszej części Europy zawody w drifcie. Drift to sztuka umiejętnego kierowania samochodem w zakręcie podczas wielkiego, pięknego poślizgu. W tej dyscyplinie prym wiodą głównie auta z napędem na tylną oś, gdyż właśnie te wykazują największą nadsterowność oraz chęć do poślizgu. Zawody obejrzały tłumy miłośników motoryzacji z całego kraju.