Firma Hankook, producent opon klasy premium, ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2017 roku. Globalny przychód ze sprzedaży osiągnął poziom 1,824 biliona KRW (1,371 miliarda EUR), a zysk operacyjny 214,1 miliarda KRW (161 milionów EUR). Na wyniki finansowe duży wpływ miała zwiększona sprzedaż opon z segmentu Ultra High Performance Tyres (UHPT) w Europie i w Chinach.
W porównaniu do drugiego kwartału 2017 r. sprzedaż i zysk operacyjny wzrosły odpowiednio o 9,5 proc. i 4,6 proc. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r. sprzedaż wzrosła o 10,1 proc., natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 29,2 proc.
Wzrost sprzedaży przypisywany jest stabilnej sprzedaży opon z segmentu Ultra High Performance Tyres (UHPT) oraz zwiększeniu sprzedaży opon zimowych w Europie. Ponadto do wzrostu przyczyniła się solidna sprzedaż w segmencie UHPT i zwiększenie dostaw wysokiej klasy opon jako oryginalnego wyposażenia (OET) na rynku chińskim. Sytuacja na rynkach rozwijających się w regionie ASEAN, takich jak Indonezja, również przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży.
(kk)
źródło: Hankook