We wrześniu 2017 r. europejski przemysł samochodowy odnotował znaczny spadek liczby rejestracji, przy czym liczba nowych rejestracji we wrześniu wyniosła ogółem 1 461 683 sztuk, co stanowi spadek o 2,2% w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Spadek ten był spowodowany niskimi wyniakami na 11 z 27 przeanalizowanych rynków, w tym w Niemczech, gdzie odnotowano jedne z największych spadków. Na innych rynkach było znacznie lepiej między innymi włoskim oraz hiszpańskim gdzie odnotowano dwucyfrowe wzrosty.
Takie spadki oznaczają spowolnienie tempa rejestracji w Europie po długim okresie dobrych wyników. Choć nie jest to niezwykły trend, ostatnie wyniki brytyjskiego rynku samochodowego - jednego z pięciu dużych rynków w Europie gdzie również obniżenie liczby rejestracji można odnotować - mają znaczący wpływ na resztę wzrostu gospodarczego w regionie. Można to przypisać rosnącej niepewności wokół negocjacji w sprawie Brexit i przyszłości Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej.
Nissan Qashqai - dzięki nowemu modelowi - stał się drugim najpopularniejszym samochodem w Europie obok tak dobrze sprzedających się: Renault Clio i Volkswagen Polo. Kompaktowy SUV, który znalazł się w czołówce w Finlandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, nie zdołał pokonać nowego Volkswagena Golfa, który po raz pierwszy odnotował dwucyfrowy wzrost w 2017 roku, osiągając szczególnie dobre wyniki w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. Mocny miesiąc dla Golfa poprzedza premierę nowego Volkswagena T-Roca, co może mieć negatywny wpływ na rejestracje modelu w przyszłości, ponieważ będzie znajdował się w segmencie SUV a jego cena będzie podobna do Golfa.
(kk)