2017-07-13

Pirelli na GP Wielkiej Brytanii

 

Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, która wyznacza półmetek sezonu, pojawią się opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone”. To nominacja o stopień miększa od oryginalnej, obejmującej opony twarde, pośrednie i miękkie. Decyzję o zmianie podjęto po zebraniu informacji w poprzednich wyścigach. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii kierowcy będą korzystali z supermiękkiej mieszanki.

Już w najbliższy weekend, 14-16 lipca kierowcy Formuły 1 zmierzą się na torze Silverstone, który słynie z dużych obciążeń jeśli chodzi o ogumienie, za sprawą dość szorstkiej nawierzchni oraz wielu szybkich zakrętów, w których na opony działa duża energia. To domowy wyścig dla wielu zespołów, a na torze zawsze panuje wyjątkowa atmosfera, tworzona przez pełnych pasji brytyjskich kibiców. Co więcej, brytyjska aura słynie z nieprzewidywalności, możliwe są więc każde warunki, od słońca po deszcz.

Na torze Silverstone najważniejsze są siły działające w osi poprzecznej, za sprawą łuków w rodzaju Becketts. Miększa gama mieszanek oznacza, że w grę może wchodzić więcej niż jeden pit stop. Szorstka nawierzchnia zapewnia wysoki poziom przyczepności, co jeszcze bardziej obciąża opony. Proste są generalnie krótkie, więc stosuje się wysoki poziom docisku. Jednak od strony logistycznej to raczej łatwy wyścig, gdyż motorsportowa siedziba Pirelli w Didcot jest odległa od toru o zaledwie 30 minut jazdy.

- Decyzja o nominowaniu na Silverstone miększych mieszanek niż to pierwotnie planowano została podjęta przez Pirelli, ale przy pełnej aprobacie ze strony kierowców, FIA, zespołów oraz promotora - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Wszyscy docenili to, co zamierzamy osiągnąć z tą bardziej agresywną nominacją. Takie rozwiązanie powinno otworzyć dodatkowe możliwości strategiczne i skłonić zespoły do wykonania więcej niż jednego pit stopu. Oczywiście dopiero po przybyciu na miejsce będziemy wiedzieli więcej na temat dokładnych poziomów degradacji i zużycia, zwłaszcza jeśli chodzi o debiutującą na Silverstone mieszankę supermiękką. Od strony ogumienia jest to jeden z najbardziej wymagających torów w kalendarzu, więc ciekawie będzie sprawdzić, jak zachowa się tutaj jeden z najmiększych zestawów w naszej gamie na sezon 2017. Wiele będzie zależało od pogody: w przeszłości mieliśmy tu do czynienia z bardzo zróżnicowanymi warunkami i temperaturami.

Harmonogram na najbliższy weekend jest bardzo napięty. Akcja na torze rozpoczyna się już w czwartek, od treningów Formuły 2 i GP3. Dzięki temu przed pierwszym piątkowym treningiem Formuły 1 nawierzchnia powinna być bardziej nagumowana. Warto dodać, że urzędujący mistrz świata Nico Rosberg wrócił za kierownicę swojego Mercedesa W04 z sezonu 2014 podczas Festiwalu Prędkości w angielskim Goodwood. Tym samochodem jeździł także Valtteri Bottas. Program testowy Pirelli w sezonie 2018 zostanie wznowiony po Grand Prix Wielkiej Brytanii. We wtorek i środę zespoły Force India oraz Williams przeprowadzą „ślepe” testy slicków.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń