W środę, 5 lipca br. Komisja Europejska poinformowała, że zaaprobowała nabycie Opla przez Grupę PSA. Jej przedstawiciele stwierdzili, iż transakcja nie narusza unijnych przepisów dotyczących zachowania konkurencji.
Komisja Europejska badała, jak wspomniana transakcja może wpłynąć na rynek motoryzacyjny, zarówno na poziomie europejskim jak i poszczególnych krajów unijnych. Według KE wpływ ten będzie na tyle mały, że nie zagrozi konkurencji. Tylko na dwóch rynkach - w Portugalii i Estonii - udział firm w sektorze małych samochodów dostawczych po przejęciu osiągnie ponad 40 proc.
W związku z tym KE wyraziła zgodę na przejęcie należącego do koncernu General Motors producenta aut Opel przez francuskiego producenta Peugeot, uznając, że transakcja nie narusza unijnych przepisów dotyczących konkurencji. Według KE, po transakcji firmy nadal będą zmagały się z silną konkurencją takich producentów jak: Renault, Volkswagen, Daimler, Ford, Fiat i firm azjatyckich.
Na mocy zawartego porozumienia francuska grupa PSA kupiła od General Motors niemieckiego Opla i brytyjskiego Vauxhalla. Umowa między tymi podmiotami jest warta 2,2 mld euro. Według analityków, dołączenie do wyników PSA ok. 1,2 mln samochodów sprzedawanych rocznie przez Opla pomoże francuskiej firmie rozłożyć koszty m.in. prac nad technologią pojazdów autonomicznych i przyjaznych dla środowiska jednostek napędowych.
(ik)
Źródło: Money.pl, fot. Opel