2017-07-04

Zaufaj niezależnym

 

z najpopularniejszych polskich dziennikarek i prywatnie wielka miłośniczka motoryzacji - Dorota Gardias - pokaże Polakom jak bezpiecznie, bez straty jakości, czasu i pieniędzy, a przede wszystkim -  gwarancji, naprawiać samochody. Jest to druga odsłona kampanii informacyjnej Bezpiecznywarsztat.pl stworzonej dla kierowców, wspieranej przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Jej celem jest pokazanie profesjonalizmu, jaki cechuje niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce, którego ważnym elementem są nie tylko producenci części motoryzacyjnych i sieci dystrybucyjne, ale także warsztaty samochodowe. Ponadto, akcja ma też uświadomić polskim kierowcom, że dzięki obowiązującym od kilku lat unijnym przepisom, mogą oni bez utraty gwarancji naprawiać i serwisować swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach.

Poznaj swoje prawa

Od 1 czerwca 2010 r. obowiązuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010, popularnie zwane  „GVO”. Na tej podstawie właściciel nowego samochodu, może zlecać jego naprawy i okresowe przeglądy, warsztatom niezależnym i to bez ryzyka utraty gwarancji. W samochodzie na gwarancji można stosować części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także te oferowane przez niezależny rynek.

Oszczędzaj czas i pieniądze

Świadomość społeczna w tej sprawie jest niestety bardzo niska. Płacą za to sami kierowcy, bo korzystając z autoryzowanych serwisów, mocno przepłacają. Statystyki pokazują, że ceny w niezależnych warsztatach są średnio o 60 proc. niższe niż w autoryzowanych serwisach.

Co więcej,  dużo większa jest ich dostępność. Takich warsztatów jest w Polsce ponad 19 tysięcy. Wiele z nich jest doskonale wyposażona, a ich usługi pod względem jakości niczym nie ustępują „autoryzowanej” konkurencji. Oczywiście standard obsługi jest zróżnicowany, ale  wynika to zarówno z praw, jakimi kieruje się wolny rynek, jak i zamożności oraz oczekiwań klientów.

Tu wyłania się kolejny cel postawiony przed akcją Bezpiecznywarsztat.pl, jakim jest wskazanie klientom warsztatów zgodnych z ich oczekiwaniami. Mechanicy w niezależnych warsztatach korzystają  z części niezależnych producentów. Zwykle są to takie same produkty, które można znaleźć w serwisach autoryzowanych, tylko w innych opakowaniach i bez logo producenta samochodu.

Równie dobre

80 proc. produkowanych części na potrzeby montażu nowych samochodów pochodzi od niezależnych producentów części, a zaledwie 20 proc. produkują same koncerny samochodowe i są to głównie elementy konstrukcyjne pojazdów. W fabrykach niezależnych producentów powstają najważniejsze i najbardziej skomplikowane technologicznie elementy aut. To właśnie te firmy są kołem zamachowym postępu w motoryzacji.

W Polsce działa 27 tysięcy firm motoryzacyjnych. Wśród nich jest wielu światowych liderów w produkcji części. Około 640 tysięcy sztuk produkowanych przez nich części, codziennie trafia na polski rynek. Dzięki dystrybutorom, których magazyny przekraczają swą powierzchnią pięć Pałaców Kultury i Nauki, trafiają one do klientów. Pokazując skalę operacji logistycznych można użyć przenośni: aby części dotarły na czas, samochody dostawców okrążają Ziemię 12 razy na dobę.

(ik)

Źródło i fot. SDCM

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń