2017-06-09

Kamery, żeby nie oslepiało

 

Bosch i Sony Semiconductor Solutions współpracują w zakresie nowej technologii kamer samochodowych. Rozwiązanie, nad którym pracują obie firmy pozwoli na dokładniejsze monitorowanie otoczenia za pomocą czujników wideo, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.

Nagłe oślepienie i ograniczone widzenie - kierowcy często doświadczają tego podczas jazdy samochodem w słoneczny dzień, kiedy słońce jest nisko nad horyzontem. Krótkotrwałe oślepienie występuje też często podczas wyjeżdżania z ciemnego tunelu w ciągu dnia. Zmienne lub złe warunki oświetleniowe są wyzwaniem nie tylko dla ludzkiego oka, ale także dla czujników wideo, takich jak te, które są potrzebne dla systemów wspomagania kierowcy i zautomatyzowanej jazdy. Bosch i Sony Semiconductor Solutions rozpoczynają współpracę w celu ulepszenia tych czujników. Obie firmy dążą do wspólnego opracowania takiej konstrukcji kamer, która umożliwi samochodom niezawodne monitorowanie otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.

Czujniki wideo tworzą wraz z radarami i czujnikami ultradźwiękowymi narządy zmysłów współczesnych samochodów. W celu rozwijania systemów wspomagania kierowcy, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne przed pieszymi, asystent pasa ruchu, czy rozpoznawanie znaków drogowych, kamery stają się coraz bardziej zintegrowane z nowoczesnymi pojazdami. Zaletą czujników wideo jest to, że mogą wykrywać obiekty, a wytwarzane obrazy zawierają ogromną ilość informacji. Bosch od wielu lat produkuje czujniki wideo w technologii mono i stereo dla zapewnienia 360 stopniowego pola widzenia, i w tej dziedzinie jest jednym z wiodących dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego.

W przyszłości czujniki wideo będą istotnym elementem koncepcji czujników do autonomicznej jazdy. Wymaga ona niezawodnego działania kamer, gdy następuje nagła zmiana warunków oświetlenia z ciemności do jasności i odwrotnie. Ponadto muszą one być w stanie od razu rozróżniać szczegóły, gdy w trakcie przechwytywania obrazu doszło do drastycznych różnic w jasności. Jak podkreśla Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control, automatycznie poruszające się samochody będą bezpieczne na drodze tylko wtedy, gdy przez cały czas będą w stanie dokładnie rejestrować swoje otoczenie.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń