Pierwsze krasnale przywędrowały do stolicy Dolnego Śląska w 1982 roku wraz z powstaniem opozycyjnego wobec ówczesnej władzy ruchu społecznego pod nazwą Pomarańczowa Alternatywa, który za swoje symbole przyjął barwę pomarańczową i postać krasnala. Dzisiaj we Wrocławiu „żyje” już ponad 600 sympatycznych skrzatów i ciągle wprowadzają się nowe.
Wśród nich mamy także „Tharcika Mechanika”, który zadomowił się w marcu 2017 roku na ulicy Leona Popielskiego pod numerem 7, przy wejściu do serwisu Thart, należącego do Teodora Hajdaczuka, która to firma właśnie od marca br. pracuje pod szyldem BestDrive - marki koncernu Continental.
Krasnal jest uśmiechnięty, opiera nogę na oponie, w ręku trzyma klucz do kół i jest gotowy do pomocy klientom korzystającym z usług serwisu. Krasnoludki stały się atrakcją miasta, organizowane są specjalne wycieczki szlakiem krasnali, a także wydawane unikatowe mapy dla turystów łączących odnajdywanie kolejnych figurek ze zwiedzaniem Wrocławia.
Firma Thart ma długą tradycję oponiarską. Powstała w 1991 roku, a od 1994 roku na swoją wrocławską siedzibę wybrała nowoczesny obiekt przy ulicy Popielskiego 7, w pobliżu drogi krajowej nr 94. Serwis zatrudnia łącznie 10 osób i dysponuje 5 stanowiskami wyposażonymi w specjalistyczne maszyny i urządzenia, do obsługi aut osobowych, dostawczych i terenowych. Obok usług z zakresu serwisowania opon, Thart oferuje przeglądy i naprawy klimatyzacji, naprawy układu hamulcowego, serwis układu zawieszenia (amortyzatory, wahacze, układ kierowniczy), wymianę oleju i płynów eksploatacyjnych oraz prostowanie felg (optymalizacja). Planowane są także przeglądy okresowe pojazdów. Na miejscu funkcjonuje przechowalnia opon. Pracują tutaj doświadczeni specjaliści o wysokich kwalifikacjach, którzy systematycznie doskonalą swoje umiejętności zawodowe poprzez udział w branżowych kursach i szkoleniach. Większość pracowników to osoby z długim stażem pracy w tej firmie. Pracują tutaj także córka i syn właściciela serwisu.
Na podkreślenie zasługuje fakt wyposażenia serwisu w liczne urządzenia testujące i diagnostyczne, które są cennym wsparciem przy profesjonalnej obsłudze i naprawach współczesnych pojazdów. Rozbudowany dział geometrii kół został wyposażony w urządzenie 3D, które w niecałe dwie minuty kompleksowo sprawdza ustawienie zbieżności i daje pełną informację na ten temat.
W Biurze Obsługi Klienta znajdują się wygodne kanapy i fotele. Można tutaj napić się dobrej kawy i obejrzeć serwis informacyjny w telewizorze. Pomyślano także o dzieciach. To z myślą o nich przygotowano atrakcyjnie wyposażony kącik do zabawy. Jest tam m.in. ściana pokryta specjalną farbą o właściwościach… szkolnej tablicy, a do tego różnokolorowa kreda. BOK od hali serwisowej oddziela przestronna szyba, więc łatwo dostrzec, na jakim etapie są prace związane z konkretnym autem.
Największą grupę klientów najnowszego serwisu sieci BestDrive w Polsce stanowią właściciele aut, którzy już wcześniej doświadczyli na własnym przykładzie wysokiej jakości profesjonalnie wykonanych usług, troski o klienta i powierzony samochód, a także miłej, rodzinnej atmosfery panującej niezmiennie od lat na Popielskiego 7. Tu znalazł swoje docelowe miejsce sympatyczny „Tharcik Mechanik” witający klientów serwisu Thart i wywołujący serdeczny uśmiech na każdej twarzy.
Tekst: (kż) Fot. archiwum BestDrive