Podczas XXIV Międzynarodowych Targów Stacja Paliw w Warszawie naszą uwagę zwróciła Avia. Pod nazwą budzącą skojarzenia z lotnictwem kryje się nowa, na naszym rynku, sieć stacji paliw.
Jej organizacją w Polsce zajmuje się Grupa Unimot, znana naszym Czytelnikom m.in. jako właściciel Sędziszowa, producenta filtrów samochodowych. Pierwsze polskie stacje Avii, po rebrandingu, powinny pojawić się w czerwcu. Avia to marka założona w Szwajcarii, stowarzyszenie niezależnych operatorów stacji paliw powstałe przed II wojną światową. Obecnie w 14 europejskich państwach działa ponad 3000 stacji.
- Avia to szósta największa sieć w Europie - zachwala Robert Brzozowski, prezes Unimot SA. - Liczy się w tym biznesie. Proponujemy model franczyzowy, ale tak naprawdę polegający na niezależności. Jednym z elementów, które nas wyróżniają jest to, że dopuszczamy możliwość zakupu paliw od różnych, renomowanych dostawców, oczywiście gwarantujących jakość. Nie przywiązujemy klienta do zakupu produktów od nas.
Unimot ma własne, długoletnie doświadczenie jako franczyzobiorca stacji, zna więc te układy od podszewki. Avia jest ofertą skierowaną do przedsiębiorców prowadzących „prywatne” stacje, zarówno niezależne, jak i te korzystające z innej franczyzy.
Targi w warszawskiej hali Expo XXI, zorganizowane przez Polską Izbę Paliw płynnych (PIPP), trwały trzy dni, od 17 do 19 maja. Spośród ponad 90 wystawców większość reprezentowała biznes związany z obrotem paliwami i wyposażeniem stacji paliw. Interesująca dla naszej branży mogła być oferta producentów i dystrybutorów myjni automatycznych. Myjnia to wszak jeden z pomysłów na dywersyfikację usług. Było także po kilka stoisk z akcesoriami samochodowymi, kosmetykami, częściami zamiennymi, wyposażeniem warsztatów.
Tekst i zdjęcie: Jacek Dobkowski