Wiosenne szaleństwo targowe trwa w najlepsze. Po krajowych imprezach w Poznaniu, Kielcach i Warszawie oraz zagranicznych w Singapurze, Szanghaju, Dubaju i Bolonii nastąpi - a jakże ulubiony ciąg dalszy. Oponiarze, a mówiąc oględniej pasjonaci motoryzacji, będą mogli jeszcze odwiedzić w kraju wystawy, na przykład w Katowicach i Bednarach. Natomiast z zagranicznych ekspozycji do najważniejszych należeć będą te we Frankfurcie (IAA, czyli targi pojazdów użytkowych), Motor Show w Essen, Tyre Expo w Panamie, czy Automechanikę w Birmingham. Oczywiście tych imprez na całym świecie jest znacznie więcej i nie sposób wszystkich wymienić, a co dopiero odwiedzić.
Niemniej motoryzacja jest nadal kołem zamachowym całej światowej gospodarki. Chociaż silniki spalinowe - a już w szczególności Diesla - znajdują się w niełasce, bo wiadomo, że przyczyniają się do zatrucia środowiska naturalnego. Jak tak dalej pójdzie - co wieszczy Steven Hawking, jeden z najbardziej znanych fizyków teoretycznych i kosmologów na świecie - ludzkość będzie musiała za sto lat opuścić Ziemię. Środowisko naturalne zostanie bowiem tak zdegradowane, że nie da się tu normalnie żyć. Dlatego wdrażanie nowych technologii w postaci aut hybrydowych i elektrycznych jest jednym z lepszych kierunków zapobieżenia temu stanowi rzeczy.
Wystarczy spojrzeć na polskie drogi, gdzie z roku na rok przybywa samochodów. Niestety, nie są to najnowsze, paliwooszczędne pojazdy. Bywa, że do kraju wjeżdżają bardzo wiekowe, kilkunastoletnie auta. Dlatego musimy zwrócić uwagę na fakt, jak ważną rolę odgrywają stacje kontroli pojazdów - dopuszczające bądź nie - te niekiedy zagrażające i urągające bezpieczeństwu innych uczestników ruchu drogowego samochody. Uregulowania prawne funkcjonujące w tym zakresie przez ostanie kilkanaście lat zaczęły odstawać od rzeczywistości, dlatego wymagają korekty, o co apeluje i wręcz się domaga Polska Izba SKP. Sporo na ten temat zarówno na łamach Przeglądu, jak i naszego samodzielnego dodatku Dobry Serwis.
Czerwcowy numer w pewnej części poświęcony został oponom wielkogabarytowym. Oponiarze zajmujący się tematem napraw tego typu ogumienia doskonale wiedzą, z czym się to wiąże, jak duża odpowiedzialność na nich spada. O tych sprawach poczytacie w artykule naszego eksperta Ryszarda Marcinkowskiego. Natomiast łączący się z tym tematycznie problem bhp porusza też kolejny nasz ekspert od spraw prawnych, Jakub Świerczyński. Oba teksty polecam uwadze naszych Czytelników.
Sławomir Górzyński