Firma Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Mazda powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją.
Penetracja zasolonej wody może spowodować powstanie korozji na końcówce zewnętrznego cylindra. Po upływie pewnego czasu, powiększająca się korozja może doprowadzić do pęknięcia zewnętrznego cylindra podczas operowania klapą tylną. Klapa tylna może nagle opaść, a złamane części mogą spowodować obrażenia osób będących blisko pojazdu.
Problemy dotyczą następujących modeli wyprodukowanych w Japonii: Mazda3 (BL) Hatchback, Mazda5 (CW), Mazda6 (GH) Hatchback, Mazda6 (GH/GJ) Kombi, Mazda CX-3 (DK) i Mazda CX-5 (KE). Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16440 pojazdów, o następujących numerach VIN (gdzie „*” oznacza dowolną cyfrę lub literę):
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu wymiany amortyzatorów gazowych klapy tylnej (obu prawego i lewego) na udoskonalone. Naprawa zostanie wykonana nieodpłatnie.
(ik)
Źródło: UOKiK, fot. Mazda