Od 1,5 roku Scania realizuje w Polsce program „Zawsze na czele”, skierowany do klientów w Polsce. W tym czasie wzięło w nim udział 56 firm transportowych. Od kwietnia 2017 r. właściciele firm i kierowcy mogą testować pojazdy Scania nowej generacji. Wszystkie samochody są wykorzystywane do zadań typowych dla floty firmy. Partnerami kampanii są firmy: Wielton, Wesob/Wecon oraz Michelin.
Udział w programie „Zawsze na czele” daje właścicielom firm transportowych okazję do przekonania się, jakie są możliwości pojazdów, usług i systemów Scania w zakresie ograniczenia zużycia paliwa i bezpiecznej jazdy. W ramach niego firma otrzymuje do dyspozycji zestaw drogowy z wykwalifikowanym trenerem ekonomicznej jazdy, który wspiera kierowcę przez dwa tygodnie. Pierwszy tydzień to jazda trenera Scanii w pojeździe z kierowcą firmy. W drugim tygodniu w ramach coachingu kierowca może utrwalić zdobytą wiedzę i wdrożyć ją do codziennej pracy. Przynosi to efekt w postaci niższych kosztów związanych z eksploatacją pojazdu.
- Uczestnik programu „Zawsze na czele” wyrusza w jedną z typowych, realizowanych zwykle przez siebie tras - powiedział Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A. - Jednak ten kurs jest wyjątkowy, ponieważ zadanie nie ogranicza się wyłącznie do przewiezienia ładunku, ale również ma na celu poprawienie techniki jazdy i wykorzystanie całego potencjału drzemiącego w pojeździe oraz w usługach Scania.
Opony a oszczędność paliwa
Zestawy biorące udział w programie zostały wyposażone w innowacyjne opony Michelin X Line Energy, posiadające klasę AAA w zakresie oporów toczenia.
- Gama opon Michelin X Line Energy gwarantuje rzeczywiste oszczędności paliwa w transporcie dalekobieżnym - powiedziała Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska. - Dzięki nim zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet 1 litr paliwa na 100 kilometrów bez utraty trwałości ogumienia.
W ramach programu swojego wsparcia udziela także firma Wielton. W tym roku producent przekazał do testów najnowszy model naczepy z aluminiową ścianą przednią, tylnym portalem oraz nową konstrukcją dachu. Wszystkie te elementy wpływają na łatwiejszą obsługę pojazdu i komfort pracy kierowcy.
„Zawsze na czele” w liczbach
Od sierpnia 2015 r., czyli od momentu rozpoczęcia programu, pojazdy ciężarowe poprzedniej generacji biorące udział w akcji pokonały łącznie blisko 345 tys. km. Średnie zużycie paliwa dla wszystkich pojazdów Scanii wyniosło wówczas jedynie 24,10 l/100 km.
W nowej odsłonie programu pojazdy nowej generacji mogą wygenerować jeszcze większe oszczędności paliwa, sięgające nawet 5 proc. Co więcej, w wyniku przeprowadzonych na początku maja br. testów prasowych pojazdów nowej generacji w programie „Zawsze na czele”, najniższe spalanie zestawu wyniosło 20,8 l/100 km.
Głównym celem kampanii skierowanej do klientów z Polski jest pokazanie jak duże oszczędności podczas realizowania zadania transportowego mogą przynosić rozwiązania firmy, czyli jej rozbudowane usługi, systemy i pojazdy.
(ik)
Źródło i fot. Scania