2017-05-29

Produkcja Boscha we Wrocławiu

 

Fabryka Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu w 2016 r. po raz kolejny odnotowała wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji.

W porównaniu do 2015 r., produkcja zespołów mocy hamowania wzrosła z 2,2 miliona do 2,6 miliona sztuk. Dane te nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem. W 2017 r. zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji do 3,8 miliona sztuk. Wraz ze wzrostem produkcji rośnie też liczba pracowników. W 2016 r. zatrudnienie w zakładzie wzrosło o 30 proc. r/r. W bieżącym roku zatrudnienie ma wzrosnąć o kolejne 10 proc.

W ciągu ostatnich trzech lat fabryka układów hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień, przede wszystkim w dwóch grupach produktowych: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S oraz montażu iBoostera.

Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty. Zaufanie klientów i rosnący popyt na urządzenia produkowane w tym zakładzie pozwalają optymistycznie patrzeć na plany rozwoju produkcji. Do 2019 r. powinna wynieść około 4,2 mln sztuk rocznie.

Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem fabryki jest iBooster - autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Układ ten został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy i zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV). Produkcja tego urządzenia stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji w zakresie montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki.

Od stycznia 2017 br. zakład dostarcza go do fabryk klientów takich jak Honda, Tesla, VW, Audi, Porsche, GM czy Chrysler-FCA, zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę klientów zakładu o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Prognozy na najbliższe lata wskazują, iż wolumeny produkcji iBoostera będą rosły.

Od 2012 r. w fabryce układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu prężnie rozwija się dział Badań i Rozwoju. Początkowo dział ten składał się tylko z 5 osób i zajmował się głównie wsparciem produkcji. Obecnie po kilku latach rozbudowy, kilkudziesięciu inżynierów odpowiada za konstrukcję, rozwój i walidację zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń