Od ponad 50 lat Bolońskie tagi aftermarketu - Autopromotec, są miejscem spotkań profesionalistów z branży. Początkowo miały zasięg lokalny, dziś są areną o międzynarodowym zasięgu. W tegorocznej już 27 edycji tej imprezy wzięło udział 1651 wystawców (o 4 proc więcej niż w 2015) z 53 krajów (o 6 krajów więcej). Oczywiście zdecydowana większość to firmy włoskie (962 wystawców), a pozostali czyli 42 proc. najliczniej reprezentowani byli przez: Chiny, Niemcy, Hiszpanię, Anglię, Taiwan, Polskę (aż 38 wystawców!) oraz USA, Francję i Hiszpanię. Liczba zarejestrowanych dziennikarzy przekroczyła 500, a zwiedzających 100 tys., z czego 25 tys. spoza Włoch.
Tegoroczna wystawa zmieściła się w 14 halach pod zadaszeniem oraz 5 otwartych przestrzeniach. Całość zajęła 158 tys metrów kwadratowych. Świat nowych i bieżnikowanych opon, felg, oraz całego ekwipunku związanego z branżą oponiarską mogliśmy podziwiać w halach 15,19,20,22,31 oraz 42.
Wystawę zainaugurowała ceremonia otwarcia połaczona z 4 edycją konferencji “autopromotec edu”. W tym roku poświęconej roli internetu w sprzedaży aftermarketowej.
Pełna relacja w czerwcowym wydaniu PO (6/146/2017)
Tekst i zdjęcia: S. Górzyński, K. Krusiński