Firma SKF wprowadziła zmiany w łożyskach kół stosowanych w ciężarówkach Volvo i Renault. Oprócz tego szwedzki producent poinformował, że inżynierowie SKF wspólnie ze specjalistami koncernu Scania opracowali łożyska kół do nowej serii S.
Nowy rodzaj łożysk
W zestawach VKBA 5423, VKBA 5424 i VKBA 5425 znajdują się teraz łożyska o zmodyfikowanej konstrukcji. Zewnętrzne i wewnętrzne uszczelniacze tych produktów dostarczane są jako oddzielne komponenty, a na łożysku znajduje się pierścień montażowy, który należy usunąć dopiero po osadzeniu łożyska na zwrotnicy koła. Specjaliści SKF zalecają zapoznanie się z instrukcją obsługi przed rozpoczęciem procedury wymiany łożyska. Dostęp do niej można uzyskać po zeskanowaniu kodu QR, który znajduje się na każdym opakowaniu produktu SKF. Szczegółowa informacja techniczna jest też dostępna poprzez katalog TecDoc.
Zoptymalizowane łożyska kół do Scanii
Inżynierowie SKF współpracowali ze Scanią przy tworzeniu łożysk kół do nowej serii S. Teraz części te dostępne są także w warsztatach niezależnych u polskich dystrybutorów SKF.
Łożyska kół o nowej konstrukcji mają mniejsze opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na redukcję zużycia paliwa, a tym samym ograniczenie emisji CO2. Jest to możliwe dzięki profilowanej bieżni łożyska ze zoptymalizowanym układem wałeczków, smaru i uszczelnienia. Kompletne zestawy tych łożysk właśnie trafiły do niezależnych dystrybutorów SKF w Polsce.
(ik)
Źródło i fot. Proautomotive