W I kwartale 2017 r. Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 0,56 mln opon, czyli o 51 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Dzięki wzrostowi sprzedaży opon w I kwartale 2017 r. Grupa Oponeo.pl wypracowała 49 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, które ukształtowały się na poziomie 134,7 mln zł wobec 90,7 mln zł w analogicznym okresie roku 2016. Wzrost ten został zrealizowany przy jednoczesnym zwiększeniu marży o 2,6 p.p.
Przychody z zamówień krajowych wyniosły 105,8 mln zł i wzrosły o 72 proc. w stosunku do I kwartału 2016 r. Ich udział w przychodach ogółem za pierwsze trzy miesiące 2017 r. wzrósł o 11 p.p. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 21 proc. przychodów ogółem i wyniosły 28, 8 mln zł.
Dominującym elementem przychodów firmy były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2017 r. wyniosły 124,5 mln zł. Stanowiły one 92 proc. całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów. Wzrosła również sprzedaż felg. W I kwartale 2017 r. Oponeo sprzedało o 49 proc. więcej felg niż w I kwartale roku poprzedniego.
Wynik finansowy netto Grupy wyniósł -0,9 mln zł wobec 4,6 mln zł zysku netto w I kwartale 2016 r. Wpływ na różnicę w wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego miało jednorazowe zdarzenie w I kwartale 2016 r. tj. transakcja sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa Elektroda.pl. Wynik na tej transakcji uzyskany w 2016 r. wyniósł 12,5 mln zł, co oznacza, że skonsolidowany wynik netto za I kwartał 2017 r. jest znacząco lepszy w relacji do wyniku za I kwartał roku ubiegłego.
- W kolejnych kwartałach Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, która zakłada między innymi wykorzystanie środków pieniężnych będących w dyspozycji Grupy na rozwój projektów związanych z rynkiem e-commerce i działalność bieżącą - powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A.
(ik)
Źródło i fot. Oponeo