2017-05-16

Felgi ATS na DTM 2017

 

Począwszy od sezonu 2017 samochody wyścigowe w zawodach DTM będą startować na nowych wykuwanych felgach ATS. Wspomniana marka, należąca do Uniwheels AG, staje się tym samym partnerem przemysłowym sportów motorowych, jak również oficjalnym i wyłącznym dostawcą felg do aut biorących udział w wyścigach DTM. ATS dostarczy felgi aluminiowe w rozmiarach 12x18 dla osi przedniej i 13x18 dla osi tylnej, które muszą być identyczne do każdego pojazdu wszystkich trzech producentów biorących udział w wyścigach.

Nowe, wykuwane felgi wytwarzane są ze specjalnego stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości. Dzięki komputerowym symulacjom i optymalizacji, produkty spełniają wysokie wymagania w zakresie wytrzymałości i sztywności, jak również posiadają estetyczne kształty. Dzięki wielu badaniom jakościowym przeprowadzanym w skomplikowanym procesie produkcyjnym zagwarantowane zostały wąskie tolerancje ciężaru w zakresie granicznym ciężaru minimalnego dla wszystkich felg tak, aby zagwarantować równe szanse wszystkim startującym samochodom. I tak, minimalny ciężar dla osi przedniej wynosi 9,5 kilograma dla każdej felgi. Minimalny ciężar dla osi tylnej wynosi 10 kilogramów dla każdego koła. Felgi są polakierowane na jedwabisto-matowy kolor czarny.

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, iż począwszy od roku 2017 oprócz Formuły 3 będziemy wyłącznym dostawcą felg do samochodów biorących udział w wyścigach DTM - powiedział dr Thomas Buchholz, prezes zarządu Uniwheels AG. - Dzięki naszemu zaangażowaniu w sporty motorowe możemy z powodzeniem demonstrować techniczną wiedzę spod znaku ATS oraz całego koncernu Uniwheels oraz prezentować naszą markę w optymalnym otoczeniu.

Nowość ATS została specjalnie opracowana dla wyścigów DTM i jest produkowana wyłącznie w zakładzie Uniwheels w Fußgönheim. Tym samym zagwarantowana jest najwyższa jakość i szybkie czasy reakcji. Dr Wolfgang Hiller, członek zarządu ds. operacyjnych (COO) w Uniwheels AG, podkreślił, że w zakładzie w Fußgönheim niezależnie od felg do aut wyścigowych powstaje też szereg felg dla światowego przemysłu samochodowego. Koncern kładzie duży nacisk na opracowywanie nowych koncepcji, zmierzających do zmniejszania wagi felg, a co za tym idzie obniżania emisji dwutlenku węgla i podnoszenia parametrów użytkowych.

To know-how zostało w całości włączone do ponad rocznych prac rozwojowych w zakresie felg, w których brało udział ponad 20 pracowników z różnych działów firmy. Felgi były poddawane długo- i krótkotrwałym testom w centrum badawczo-rozwojowym w Lüdenscheid. Między innymi dokonano symulacji miliona cykli zmian obciążeń tak, jak to przewidują wymagania producentów Audi, BMW i Mercedes-Benz, które to firmy biorą udział w zawodach DTM.

Wszyscy producenci otrzymali dla każdego pojazdu minimalną ilość 20 kompletów felg na potrzeby nadchodzącego sezonu. Felgi ATS zostały wprowadzone w regulaminie, który został opracowany przez niemiecki organ sportowy DMSB w połączeniu z ITR (International Touring Car Racing Association).

(ik)

Źródło i fot. Uniwheels

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń