W nadchodzący weekend na torze w Hockenheim rozpocznie się siódmy, wspólny sezon edycji wyścigów DTM, w którym bierze udział producent opon klasy premium - Hankook oraz zespoły Audi, BMW i Mercedes-Benz. Od 2011 r. firma Hankook jest wyłącznym dostawcą opon do pojazdów klasy premium wspomnianych marek, startujących w tej międzynarodowej serii wyścigowej samochodów turystycznych.
Dzięki serii opon wyścigowych Ventus Race, Hankook zapewnia wysokie osiągi w połączeniu z maksymalnym bezpieczeństwem oraz doskonałą jakością na różnego rodzaju torach. Ponadto koncern cały czas stawia na nowe pokolenie i w 2017 r. ponownie udziela wsparcia młodym, utalentowanym pilotom, podczas Mistrzostw Europejskiej Formuły 3 FIA oraz Audi Sport TT Cup, dostarczając im opony wyścigowe.
Od tego sezonu DTM obydwa wyścigi odbywające się w sobotę i niedzielę trwają 55 minut z dodatkową rundą - przewidziano jeden zjazd do boksu na wyścig. Pojazdy mają do dyspozycji większą wydajność przy wyraźnie niższej mocy wyjściowej. W efekcie przed kierowcami staje jeszcze bardziej wymagające zadanie, zwłaszcza że nie wolno już wstępnie podgrzewać opon. - Stanowi to szczególne wyzwanie dla pilotów - powiedział Manfred Sandbichler, dyrektor na Europę w Hankook Motorsport. - Zaczynają z zimnymi oponami Ventus Race przy niskim ciśnieniu, a potem muszą jak najszybciej zmusić ogumienie pneumatyczne do pracy. Nie wolno im przy tym wywierać zbyt dużego nacisku, gdyż opony wyścigowe Hankook osiągają swój pełen potencjał przyczepności dopiero w optymalnym zakresie temperatur. Dotyczy to przede wszystkim zjazdów do boksów. Piloci wjeżdżają na oponach doprowadzonych do optymalnego stanu, a powracają na trasę z nieogrzanymi slickami. Jeżeli ktoś nie będzie uważał i zbyt szybko przyspieszy, może szybko wylądować na ścianie boksu.
Na potrzeby wyciągów Hankook opracował nową generację opon na suche nawierzchnie, które przy niezmienionych rozmiarach zapewniają jeszcze lepszą przyczepność, choć szybciej ulegają degradacji. Pomimo braku zmian w oponach deszczowych Ventus Race Rain, nowa seria opon Hankook typu slick ma zapewnić jeszcze większe emocje i bardziej interesujący przebieg wyścigów.
Dla nowo opracowanych opon typu slick, Hockenheimring to prawdziwy test na wytrzymałość. Ten zróżnicowany tor wysokiej prędkości, który charakteryzuje się długimi i wąskimi przejazdami oraz szybkimi zakrętami i prostymi, należy do najbardziej wymagających tras w kalendarzu imprez DTM. Dla opon Ventus Race ogromne obciążenie stanowi przede wszystkim częste i szybkie pokonywanie wysokich krawężników o ostrych krawędziach, z którymi jednak dobrze sobie radziły w przeszłości.
Na początku sezonu w Hockenheim decydującą rolę będzie odgrywać zarządzanie oponami. - Dzięki odpowiednim wartościom ciśnienia, perfekcyjnemu dostrojeniu pojazdu i zoptymalizowanej procedurze ruszania przez pilota także i nieogrzewane opony Ventus Race można szybko zmusić do pracy tak, aby mogły w pełni wykorzystać swój wysoki potencjał przyczepności - podkreślił M. Sandbichler. - Jeśli jednocześnie, dzięki mniej agresywnemu stylowi jazdy uda się opóźnić wystąpienie pożądanego efektu spadku, aby jak najdłużej utrzymać się na trasie z jednym kompletem opon, to na koniec można liczyć na wysokie miejsce na podium.
W ten weekend na torze Hockenheimring swój sezon 2017 rozpoczyna także Audi Sport TT Cup. Formuła dla młodych zawodników obejmuje w tym roku siedem rund, z których sześć odbywa się równolegle z DTM. Startujące już w kwietniu Mistrzostwa Europejskiej Formuły 3 FIA przy łącznie dziesięciu etapach sześciokrotnie odbywają się w ramach DTM.
- Audi Sport TT Cup to silna klasa dla młodych sportowców, którą zaopatrujemy w nasze opony od czasów premiery w 2015 r. - powiedział M. Sandbichler. - Podobnie jak miało to miejsce w przeszłości, także i teraz oczekujemy emocjonujących wyścigów oraz fascynujących pojedynków w silnym, międzynarodowym składzie. Już po raz szósty firma Hankook jest dostawcą opon na Mistrzostwa Europejskiej Formuły 3 FIA; czwarty, czerwcowy etap tej imprezy po raz pierwszy odbywa się równolegle z DTM na Węgrzech – wyścigi od dziesiątego do dwunastego są organizowane na torze Hungaroring. Seria ta jest wręcz kuźnią talentów dla Formuły 1. Wspólnie z Lancem Strollem (mistrz z 2016 r. jeździ teraz w Formule 1); sztuka ta udała się również Antonio Giovinazziemu i Maxowi Verstappenowi, którzy w latach 2014 i 2015 każdorazowo zdobyli drugie i trzecie miejsce w Mistrzostwach Europejskiej Formuły 3 FIA. Firma Hankook cieszy się mogąc wesprzeć te talenty w dostaniu się do Formuły 1.
(ik)
Źródlo i fot. Hankook